Az óvodai nyelvi nevelés a témája H. Tóth István nyugalmazott nyelvészprofesszor kötetének, aki a hagyományőrzés tükrében vizsgálja ezt a témát. A három fejezet három nagy kérdést jár körül. Ezek közül az első a szókincsfejlesztés, amelyhez konkrét javaslatokat ad, rámutatva, hogy miként lehet a
[>>>]
Az óvodai nyelvi nevelés a témája H. Tóth István nyugalmazott nyelvészprofesszor kötetének, aki a hagyományőrzés tükrében vizsgálja ezt a témát. A három fejezet három nagy kérdést jár körül. Ezek közül az első a szókincsfejlesztés, amelyhez konkrét javaslatokat ad, rámutatva, hogy miként lehet a gyerekek adottságait ebből a szempontból fejleszteni. Itt esik szó a játék jelentőségéről, a személyre szabott mesélésről, a "zengedező" mesemondásról és egyéb mesélési fajtákról. A folytatásban az évszakokhoz fűződő néphagyományok mentén mutat be fejlesztő hatású óvodai tevékenységformákat, olyanokra kitérve, mint az egyes évszakok és a hozzájuk kötődő népi kultúra beépítése az óvodai nevelésbe, továbbá a farsang, a húsvét és pünkösd ugyanilyen szempontból. A harmadik részben (Hasznos tapasztalatgyűjtés) három recenziót olvashatunk Körmöci Katalin szakkönyveiről. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]