Földes Petra évtizedes munkásságát nem kell alaposabban bemutatni a pedagógiai módszertan iránt érdeklődő pedagógus vagy egyéb területről érkező olvasóknak. A szerző a különböző pedagógiai szaklapokban, fórumokon aktív jelenléttel bír, vitaindító meglátásaival évek óta meghatározó szereplője az
[>>>]
Földes Petra évtizedes munkásságát nem kell alaposabban bemutatni a pedagógiai módszertan iránt érdeklődő pedagógus vagy egyéb területről érkező olvasóknak. A szerző a különböző pedagógiai szaklapokban, fórumokon aktív jelenléttel bír, vitaindító meglátásaival évek óta meghatározó szereplője az aktuálisan futó pedagógiai diskurzusoknak. Földes Petra legújabb könyvében röviden összefoglalja, mit nem szeretett még diákként egykori iskolájában, s hogy milyen módon, milyen eszközökkel lehet szakítani a bevett, de hosszú távon kártékony elvekkel és megközelítésekkel, hogyan lehet elérni, hogy az iskola maga mögött hagyja fegyelmező szerepét, s egy kaszárnyából végre egy valódi közösségi térré válhasson, ahol a tanárok és a diákok a szülőkkel együtt hoznak létre valami egészen újat, minőségileg magasabb dolgot. Földes Petra az iskolát a „bizalom tereként szeretné látni, s ennek eléréséért dolgozik, melyhez a jelen kötet is nagyban hozzájárulhat. E kapcsolatorientált pedagógiát mutatja be részeletekbe menően a kötet a rendszer egyes szereplőire helyezve a hangsúlyt. A bevezető fejezet után, mely a jelenlét pedagógiáját mutatja be alaposan, a tanárok, a diákok és a szülők kerülnek a főszerepbe: az iskolai és a társadalmi szerepekre reflektál a fejezet, bemutatva és problematizálva az egyes szerepelvárásokat és szerepkonfliktusokat. Majd a tanuló megismerésének fontosságára tér át. A harmadik részben a tanár-diák-szülő kapcsolatban meglévő buktatókat veszi sorra: a sztereotípiákat, előítéleteket, a diszkriminációt. A következőkben a tanár és a hatalom kérdése adja a kifejtendő témát, majd a bizalom teréről, a biztonság teréről, illetve a tanár pálya kihívásairól és lehetőségeiről olvashatunk. A kötet végén egy lazább összegzés segíti az olvasókat. Az egyes fejezetek végén (Mi olvassak?) releváns szövegeket találunk bibliográfiai leírással, valamint ha online elérhetők, QR-kóddal. A progresszív, nyitott, mégis kellően összetett kötet pedagógusok széles körében ajánlható. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]