Bódi Péter a fiatalok, a fiatal felnőttek és problémáik ábrázolója, aki negyedik regényében a külföldön tanuló magyar egyetemisták életét jeleníti meg. A regény virtuális térben játszódó cselekményének helyszíne az itáliai Macerata, ide érkezik féléves ösztöndíjjal Borisz és néhány magyar társa. Az
[>>>]
Bódi Péter a fiatalok, a fiatal felnőttek és problémáik ábrázolója, aki negyedik regényében a külföldön tanuló magyar egyetemisták életét jeleníti meg. A regény virtuális térben játszódó cselekményének helyszíne az itáliai Macerata, ide érkezik féléves ösztöndíjjal Borisz és néhány magyar társa. Az író sajátos ábrázolásmódot választ: mellőzi a hagyományos narrációt, a regény textusa voltaképpen Borisz és ismerősei csetüzeneteiből adódik össze. A regény elején Borisz beszámol Maceratába való érkezéséről, berendezkedéséről, az itteni társaságról; aztán az író mind több szereplőt von be a virtuális arcképcsarnokba, a csevegő társaságba. Ezzel együtt a beszédtémák is mindinkább magánjellegűek, sőt helyenként intimek lesznek, egyben a nemzedék gondolkodását, életfölfogását szemléltetik. A rövidebb-hosszabb üzenetekből föltárul a fiatalok egymás közötti viszonyának kusza viszonyrendszere, a vonzalmak és konfliktusok szövevénye. És ami még inkább jellemző rájuk, az a helykeresésük, az életben való tétova tapogatózásuk, amely bizonytalanságot a nyegle magabiztosság látszatával palástolják. Legtöbbször ivászatokról, szexről, kábítószerekről cserélnek gondolatokat. A tanulságos vagy semmitmondó, a tartalmas vagy felszínes csevegésbe ékelődnek Borisz itáliai beszámolói, afféle naplójegyzetei, amelyeket Petrának küldözget Magyarországra. Az elektronikus levelek sokaságából lassan kirajzolódik a szereplők arcéle, ami – első pillantásra – rémesen egyforma, uniformizált, mintha a közös léhaságokon kívül alig hordoznának egyéni karaktervonásokat. Bódi Péter csetüzenetei szándékoltan elnagyoltak, „lebutítottak, fesztelenek és szókimondók, teli rövidítésekkel és idegen kifejezésekkel, egyszóval a fiatalok elektronikus levélváltásainak stílusát adják vissza. Végül is a Hype tipikusan a helykeresés, az életben való eligazodás vágyának regénye, amely azonban arra is rámutat, hogy ez a nemzedék alig tesz valamit a magára vagy életcélra találása érdekében, mert a restség, a kényelmesség, a készen kapott dolgok, a pillanatnyi élvezetek hajszolása, a kötelező lazaság és nemtörődömség póza elveszetté és magányossá teszi őket. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]