A Körvonal trilógia (1. köt.: Körvonal, 202109155; 2. köt.: Tranzit,202120166) záró kötetét tartja kezében az olvasó. A különös hangulatú regény narrátora, életközepi válságban lévő, elvált írónő, Faye a mostani záró harmadik történetben, ismét repülőgépre száll, hogy egy irodalmi fesztiválra
[>>>]
A Körvonal trilógia (1. köt.: Körvonal, 202109155; 2. köt.: Tranzit,202120166) záró kötetét tartja kezében az olvasó. A különös hangulatú regény narrátora, életközepi válságban lévő, elvált írónő, Faye a mostani záró harmadik történetben, ismét repülőgépre száll, hogy egy irodalmi fesztiválra menjen, ahol új regényét is bemutatják. A Babérok cselekményének apró „elemekből egységessé szervesülő vonulatát valójában Faye ismeretlen emberekkel folytatott beszélgetései adják. A repülőn mellette ülő férfi, hosszú lábait nem tudja a szűk ülések között elhelyezni, ebből az „apropóból indul el kettejük beszélgetése, melynek során a férfi életének meghitt részleteibe is beavatja utazótársát, amikor családjáról és szeretett kutyája elvesztéséről mesél. Az elegáns Hotel, ahol a fesztivál vendégeit elszállásolják, szintén számos új ismerőssel gazdagítja Faye alkalmi beszélgetőpartnereinek sorát. Ezek a sorsok alkotják a regény egymásba „kapaszkodó gondolatfutamait, amelyekben a látszólagos, hétköznapi események ellenére nagyon is mély érzelmeket fogalmaz meg az író. A színes tabló résztvevőinek sorában van fiatal, idős egyaránt és valamennyien vallanak az életükről. Amikor Faye Olaszországba utazik, az ottani emberek kedvessége folytán két hölgyben, Paola és Felícia személyében barátokra is akad. Fiával való kapcsolata mi sem jellemzi jobban, minthogy felnőtt gyereke, aki végtelenül magányosnak érzi magát, felhívja telefonon és már alig várja, hogy az édesanyja hazatérjen hozzá. A történetek mesélői, férfiak és nők Faye-hez hasonló magánéleti- és szakmai válságokat élnek meg, félresiklott életük kisebb-nagyobb eseményeiről pedig megejtő őszinteséggel beszélnek. Rachel Cusk ereje és tehetsége abban rejlik, hogy a látszólag jelentéktelennek tetsző sorsokat kérlelhetetlen őszinteséggel és nem mellesleg sajátos humorral tárja fel és ennek okán láttatja kapcsolataik valódi mélységeit, mibenlétét, amely az egymástól független életsorsokat végül egységes „rendbe szervezi. Férfiak és nők diskurzusainak „árnyékában körvonalazódik a mesélő érzékeny lelkialkata, neki az a szerep jut a regényben, hogy mások meghallgatásával jelölje ki az irányt az olvasóknak, arra fordítva a figyelmet, mi az, amit az életben érdemes és fontos meglátni Remek regény, érdemes ajánlani. A történet az előzménye nélkül is érthető, élvezhető ám a trilógia egységét nem érdemes megszakítani, mert akkor mutatja fel „teljességét, ha mindhárom kötetét elolvassa az érdeklődő. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]