Hári Mária gyógypedagógus 1945-től volt Pető András kollégája, akivel együtt tervezték és valósították meg a Pető Intézetet, és aki később nemcsak átvette az intézmény vezetését és kiteljesítette Pető szellemi örökségét, de elévülhetetlen érdemeket szerzett a konduktív pedagógiai módszer
[>>>]
Hári Mária gyógypedagógus 1945-től volt Pető András kollégája, akivel együtt tervezték és valósították meg a Pető Intézetet, és aki később nemcsak átvette az intézmény vezetését és kiteljesítette Pető szellemi örökségét, de elévülhetetlen érdemeket szerzett a konduktív pedagógiai módszer kidolgozásában és a konduktorképzésben is. 2010-ben az ő tiszteletére alapított pályázatot a Pető András Főiskola; erre elsősorban az intézet oktatói, konduktorai és tanulói adták be tanulmányaikat - a kötet ezek legjobbjainak szerkesztett változatát teszi közzé. Az összeállításban összesen huszonkét dolgozat kapott helyet. Ezek keretei között - sok egyéb mellett - olyan témákról esik szó, mint a drámapedagógia beillesztése a konduktív nevelésbe, a lemaradott gyerekek óvodai nevelése, az elfogadás és elutasítás jelensége, személyiségfejlesztő játékfoglalkozások és ökosuli a konduktív iskolában, vibrációs tréning, a GMP-diagnosztika a konduktív pedagógiában, az integráció hatása a mozgássérültek iránti attitűdre, Pető András mint reformer, az éneklés szerepe a motoros afázia rehabilitációjában, az oktatói munka nehézségei a konduktív iskolában, vagy az ünnepekhez kapcsolódó kézműves foglalkozások diszfunkciós gyerekekkel. A kötetet a szerző angol nyelvű rövid életrajzai zárják. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]