A márciusi ifjak és a pesti forradalom történetét számtalan módon feldolgozták már. 1848. március 15-e a magyar történelem egyik olyan sarokköve, amely generációk szemléletét határozta meg közvetlenül, s ma is komoly hatással bír(hatna), ha alaposan megismernénk az eseményeket és a forradalom
[>>>]
A márciusi ifjak és a pesti forradalom történetét számtalan módon feldolgozták már. 1848. március 15-e a magyar történelem egyik olyan sarokköve, amely generációk szemléletét határozta meg közvetlenül, s ma is komoly hatással bír(hatna), ha alaposan megismernénk az eseményeket és a forradalom szereplőit. Az edukáció e tekintetben kulcsfontosságú dolog, ám a klasszikus iskolai oktatás mellett a gyerekek és kamaszok maguk is bővíthetik ismereteiket. Ebben segít Fodor Veronika könyve, amely játékos formában avatja be fiatal olvasóit a forradalom részleteibe. A könyv nem egy újabb történelemkönyv vagy az események irodalmi feldolgozása, hanem egy „szabadulókönyv, vagyis olyan feladatközpontú, interaktív alkotás, melyben az olvasónak döntéseket kell hoznia, rejtvényeket kell megoldania, továbbá tudásán és döntésein múlik, hogy milyen lehetséges irányba haladnak tovább az események. A kerettörténet szerint egy kiskamaszt alakítunk, aki a kilencéves Berki Cecília legjobb barátja, a szokással ellentétben bejárása van a Pilvax kávéházba, ahol a Tízek Társaságának törzsasztalánál lebzselve hallgatja a forradalmi hévvel előadott szónoklatokat, párbeszédeket. A költők és írók közül Cilike legjobb barátja Vasvári Pál, így ővele fogunk a legtöbbet találkozni a kötetben. A feladatunk, hogy a leendő forradalmárok különböző megbízásait teljesítsük (csomagok, levelek kiszállítása stb.), s közben el kell követnünk mindent, hogy a titkosrendőrség ügynökei nem kerítsenek kézre minket. Izgalmas, szórakoztató és informatív könyv, melyet kiskamaszok között érdemes terjeszteni.
[<<<]