Magyarországon is egyre népszerűbbek az ún. szabadulószobák (angol kifejezéssel élve: escape room-ok). A hasonló videojátékokról mintázott játék lényege, hogy egy csapat együttműködésben nyomokat fedezzen fel, rejtvényeket oldjon meg és feladatokat hajtson végre egy vagy több helyiségben,
[>>>]
Magyarországon is egyre népszerűbbek az ún. szabadulószobák (angol kifejezéssel élve: escape room-ok). A hasonló videojátékokról mintázott játék lényege, hogy egy csapat együttműködésben nyomokat fedezzen fel, rejtvényeket oldjon meg és feladatokat hajtson végre egy vagy több helyiségben, korlátozott idő alatt. Ha ez sikerül, a csapat elhagyhatja a szabadulószobát. Hogy mindez érdekesebb legyen, a kreatív feladatok és fejtörők mellett ügyelnek a szobák kialakítására is: az lehet akár egy gyilkosság helyszíne, könyvtár, orvosi rendelő, börtöncella - vagy akár egy múzeum is. James Hamer-Morton egy olyan céget üzemeltet, amely szabadulószobás játékokat szervez; ezek közül hat múzeum-tematikájút ismertet részletesen könyvében. A sort Az ókori Egyiptom nyitja meg, ezt követi A viktoriánus Anglia, Az ókori Görögország, A Stuart-restauráció és Mexikó, kiegészítve egy, a jövővel foglalkozó játékkal. Ezek mindegyike szakaszonként egymásra épülő, megoldandó feladványok sora, amelyekben a közös vonás a "kalandor" Adam Parkinson személye - őt kell a játékosoknak végigkísérnie az egyes kihívások során, vele együtt oldva meg a problémákat, izgalmas kérdéseket. Minden szakaszhoz tartozik háromféle "segítség", amelyek a könyv végén kaptak helyet. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]