2009-ben került átadásra a szentendrei Szabadtéri Néprajzi Múzeum Skanzen Örökségi Program keretein belül megvalósított új bejárati épülete, amely az eredetileg 1883-ban épült mezőhegyesi vasútállomás hasonmása, kiegészítve egy több mint két kilométernyi nosztalgia vasútvonallal. Ezen közlekedik az
[>>>]
2009-ben került átadásra a szentendrei Szabadtéri Néprajzi Múzeum Skanzen Örökségi Program keretein belül megvalósított új bejárati épülete, amely az eredetileg 1883-ban épült mezőhegyesi vasútállomás hasonmása, kiegészítve egy több mint két kilométernyi nosztalgia vasútvonallal. Ezen közlekedik az ún. Skanzen Vonat, azaz egy helyreállított BCmot 422-es Ganz-Jessandrik-féle motorvonat - a jelen füzetke "főszereplője". A kiadvány első fele rövid magyar vasúttörténeti összefoglaló, amely kitér az előzményekre, a helyi érdekű vasutak hajdani járműveire, a híres magyar sínbuszokra, benzin- és dízelmotoros motorkocsikra. Ezt követően fordul a reflektorfény magára a BCmot 422-esre; olvashatunk tervezőjéről, Jendrassik Györgyről, és a vonat történetének fontosabb epizódjairól. A magyar és angol nyelvű, színes és fekete-fehér fotókkal kísért művet irodalom- és képjegyzék zárja. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]