Összefoglalás angol nyelven ; A szerző műveinek bibliográfiája: p. 109-110.
UKazon:
201125008
Kivonat:
A gyakorló pedagógus szerző gyakran szembesül a kudarc (lásd a Háttérkérdések a kudarc fogalmáról című kötetet; 201125???) és a kreativitás problémáival az iskolai közegben, valamint azzal is, hogy az erősen normatív-szabályszerűsített és a normahiányos, nehezen követhető (vagyis alul- vagy
[>>>]
A gyakorló pedagógus szerző gyakran szembesül a kudarc (lásd a Háttérkérdések a kudarc fogalmáról című kötetet; 201125???) és a kreativitás problémáival az iskolai közegben, valamint azzal is, hogy az erősen normatív-szabályszerűsített és a normahiányos, nehezen követhető (vagyis alul- vagy túlszabályozott) közegben a kreativitás nehezen, vagy alig tud kibontakozni. Jelen kötet a kreativitás kérdésében kíván mind elméleti, mind gyakorlatias alapokat adni. A szerző elsőként tisztázza a kreativitás fogalmát, majd a téma egy-egy szegmensét vizsgálja: a kreativitás séma-kísérleteit, a szövegértelmezés és a szövegalkotás kreativitását vagy a kreatív lehetőségek közösségi arculatát. Fontos szerep jut a kötetben a kommunikációnak, a szeretetnek, s a szerző ismerteti az ún. szimmetrikus gondolkodás, mint probléma megoldási stratégia lehetőségét is, mely használható módszernek tűnik a kreativitás kibontakoztatására. Elsősorban pedagógusoknak ajánlott kiadvány. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]