A kommunikációoktatás elméleti és módszertani kérdéseivel foglalkozik jelen tanulmánykötet. Czeglédi Csaba írása a legfontosabb elméleti kérdéseket vizsgálja: hogy miként, milyen működési mechanizmusok révén teszünk szert a tudásra és hogy mit kell tudni a tudományos tudásról. Bencze Lóránt
[>>>]
A kommunikációoktatás elméleti és módszertani kérdéseivel foglalkozik jelen tanulmánykötet. Czeglédi Csaba írása a legfontosabb elméleti kérdéseket vizsgálja: hogy miként, milyen működési mechanizmusok révén teszünk szert a tudásra és hogy mit kell tudni a tudományos tudásról. Bencze Lóránt tanulmánya tágabb kontextusaiban vizsgálja a kommunikációoktatást, így szót ejt a szociokulturális környezetről, a kommunikációoktatás tartalmának gyökereiről, elhelyezéséről más tantárgyak és a többi tudomány között. Balázs Géza kommunikációtanároknak ír egy magyar nyelvészeti pragmatika tematikájáról, a végén közölve a pragmatikai alapfogalmak kislexikonát is. H. Varga Gyula - a szerkesztő - a kommunikációoktatás tágabb és szűkebb lehetőségeit kutatja az egyes tantárgyakban, Balázs László - elsősorban Eric Berne: Emberi játszmák című alapműve (legutóbb: 201007025) nyomán - a kommunikációoktatás ún. tranzakcióanalitikus elemzésére vállalkozik, H. Tomesz Tímea a kommunikáció- vagy médiaoktatás határkérdését vizsgálja. Az utolsó három írás kifejezetten az iskolai oktatással foglalkozik: Csépányi-Fürjes Mária a kommunikáció személyiségfejlesztő aspektusait vizsgálja, Tóthné Eszes Éva - egy jánoshidai iskola példáján - az Integrációs Pedagógiai Rendszer (IPR) eszközeivel történő konfliktuskezelésről ír, Bodrogi Irén pedig az interperszonális kommunikáció fejlesztésének lehetőségeit mutatja be. Szakemberek és pedagógusok olvasmánya. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]