A szerzőpáros A fogyasztás új katedrálisai című kötetében (200502061) is a bevásárlóközpontok, egyszerre építészeti és társadalmi létesítmények témájával foglalkozott. Legújabb, mintegy továbbfejlesztett kötetükben is ezeket a komplex szolgáltatóbázisokat, a vásárlás és a szórakozás, az élmény
[>>>]
A szerzőpáros A fogyasztás új katedrálisai című kötetében (200502061) is a bevásárlóközpontok, egyszerre építészeti és társadalmi létesítmények témájával foglalkozott. Legújabb, mintegy továbbfejlesztett kötetükben is ezeket a komplex szolgáltatóbázisokat, a vásárlás és a szórakozás, az élmény összekapcsolódó helyeit mutatják be, nem csak magyarországi, hanem más kelet-közép-európai példákat is hozva. A szerzők a kötetben röviden áttekintik a kereskedelem fejlődéstörténetét és a hazai kereskedelem történetét a huszonegyedik századig, majd a kiskereskedelmi hálózat területi jellegzetességeit a Szlovák Köztársaságban. A leghangsúlyosabb fejezet részletesen mutatja be Budapest, Pozsony, Bécs és Prága fontosabb bevásárlóközpontjait, majd arról olvashatunk, hogy ezeknek milyen hatása van a vásárlási szokásokra, és hogy Kelet-Közép-Európa fővárosi, nagyvárosi lakóinak milyen véleménye és attitűdjei vannak a plázákkal kapcsolatban. Az utolsó fejezet a bevásárlóközpontok és/vagy az elektronikus kereskedelem várható jövőjét vázolja fel. A számos ábrával, táblázattal és fotóval is ellátott kötet a kérdés iránt szociológiai, közgazdasági, kereskedelmi, marketing, földrajzi, építészeti vagy éppen kulturális antropológiai szempontból érdeklődő olvasók számára is ajánlható. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]