A századforduló idején játszódik a kenyai író regénye: azokban az időkben, amikor az európai gyarmatosítók megérkeztek Afrikába, s politikai-gazdasági befolyásukkal együtt kezdett terjedni kulturális és vallási hatásuk, két nagy részre szakítva a helyi társadalmakat. Így történt ez Kenyában is,
[>>>]
A századforduló idején játszódik a kenyai író regénye: azokban az időkben, amikor az európai gyarmatosítók megérkeztek Afrikába, s politikai-gazdasági befolyásukkal együtt kezdett terjedni kulturális és vallási hatásuk, két nagy részre szakítva a helyi társadalmakat. Így történt ez Kenyában is, ahol a lakosság egy része megtért és keresztény lett, mások pedig hűek maradtak őseik hiedelmeihez. A Makuyu és Kameno dombjai között élő gikuyu törzs szintén emiatt szakadt ketté: a kenyértörtést végül is a női körülmetélkedés aktusa okozta, amelyet a régi hit gyakorlói saját kultúrájuk fontos és szimbólumerejű részének tartottak, míg a keresztény gikuyuk elutasították, mint kegyetlen pogány rítust. A történet főhőse, egy Waiyaki nevű fiatalember a pogány közösségben születik egy legendás, a fehér ember hódítását megjósoló látó leszármazottjaként, s így arra predesztináltatott, hogy törzsi vezető legyen. Bár Waiyaki tiszteli az ősi hagyományokat, valójában szívesen engedélyezné a misszionáriusok által felkínált oktatási lehetőséget is. De van ennél nagyobb ellentmondás is az életében: szerelmes lesz a keresztény közösség vezetőjének, Józsuénak a lányába, Nyamburába. Noha a lány is vonzódik hozzá, a törzsüket is szétszakító vallási és meggyőződésbeli ellentétek komoly szakadékot ékelnek közéjük... A balladai szépségű történet nemcsak a szerelem erejéről és hatalmáról szóló gyönyörű tanítás, de arról is, hogy felvett szerep alatt mindenki mélységesen és lényegien emberi. Széles körben ajánlható kötet
[<<<]