Az Y és a Z generációk megszületésével világra jött az úgynevezett digitális bennszülöttek korcsoportja. Főként a 21. században született gyermekek rendelkeznek azzal a „különös tehetséggel, képességgel, hogy szinte tanulás nélkül tudják kezelni a családban meglévő különféle elektromos „kütyüket,
[>>>]
Az Y és a Z generációk megszületésével világra jött az úgynevezett digitális bennszülöttek korcsoportja. Főként a 21. században született gyermekek rendelkeznek azzal a „különös tehetséggel, képességgel, hogy szinte tanulás nélkül tudják kezelni a családban meglévő különféle elektromos „kütyüket, az okostelefonokat és számítóképeket egyaránt. Mindez hatalmas felelősséget ró a szülőkre, akik ha szabad folyást engednek a gyerekek vágyainak és nem korlátozzák sem időben, sem pedig a témák „fölfedezésében csemetéjüket, veszélyeknek teszik ki a gyermekeket. De hogyan, miként lehet optimális időben, és a gyermek életkorának megfelelő témákban meghatározni a számítástechnikai eszközök használatát? Nos, ennek a kérdésnek a megválaszolásában segít a szerző, aki úgy irányítja a szülőket a gyermekek virtuális nevelésének az útján, hogy felhívja a figyelmet arra, semmiképpen nem lehet és nem is kell „megvédeni a jövő nemzedékét az online jelenléttől. Ám mindezt okosan, „mederbe terelve megóvhatjuk gyermekeinket azoktól a tartalmaktól, amelyek még semmiképpen nem alkalmasak egy tizenéves érdeklődésére. A digitális bennszülöttek nevelésénél mindenképpen figyelembe kell venni azt a pszichológiai tényt, hogy bár a gyermek tökéletesen jártas a digitális világ technikáiban, még pszichéjében nem fejlett arra, hogy különbséget tudjon tenni a személyiségét fejlesztő vagy éppen megkárosító tartalmak között. Ennek okán mindenképpen szükség van a szülők iránymutatására. Az emberi kapcsolatok elsivárosodása, a látszólagos elismertség, hírnév megszerzése (lájkok gyűjtése, egy hamis, álságos világ utáni vágy), valamint a digitális világ felfedezésére ráfordított hatalmas időmennyiség mind-mind a személyiség fejlődésének szabnak gátat. A kötet szerzője ahhoz ad útmutatást miként lehet és kell elbeszélgetni a szülőknek a gyermekeikkel ahhoz, hogy a digitális világ fenyegetettségét is bemutatva a helyes útra irányítsák gyermekeiket. Kilenc fejezetben (Digitális bennszülöttek nevelése, A gyerekek köszönik jól vannak, Saját digitális műveltségünk feltérképezése, Techpozitív szülővé válás, Az empátia az igazi alkalmazás, Családi élet a digitális korban, Barátság és szerelem a digitális korban, Iskolai élet a digitális korban, felnőtté válás a nyilvánosság előtt, Digitális állampolgárság a következő nemzedék életében) olvashatnak a szülők arról, miként kell és érdemes nevelni gyermekeiket ahhoz, hogy a csemetéik okosan, célratörően és időbeli korlátok közé szorítva használják a digitális világ eszközeit. Minden szülő és pedagógus figyelmét érdemes felhívni, a gyakorlati tanácsokkal szolgáló, a felhasznált irodalom jegyzékével, jegyzetekkel, név- és tárgymutatóval kiegészített kötetre. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]