A Körvonal egy trilógia első darabja, amelynek folytatásait (Tranzit, Babérok) 2021 őszére és 2022 tavaszára ígéri a kiadó. Különös regény ez, hiszen nem a szó, hagyományos értelmében vett, lineáris történetmesélésről van szó. A narrátor, életközepi válságban lévő, elvált írónő, aki Athénba utazik
[>>>]
A Körvonal egy trilógia első darabja, amelynek folytatásait (Tranzit, Babérok) 2021 őszére és 2022 tavaszára ígéri a kiadó. Különös regény ez, hiszen nem a szó, hagyományos értelmében vett, lineáris történetmesélésről van szó. A narrátor, életközepi válságban lévő, elvált írónő, aki Athénba utazik egy konferenciára, hogy ott fiatal, jövendőbeli tollforgatóknak tartson előadást az irodalom mibenlétéről. Már amikor felszáll a repülőgépre a mellette ülő férfi, minden különösebb bevezető nélkül „megtámadja őt és az életéről kezd el beszélni, kendőzetlen őszinteséggel, feltárva első házasságának szépségeit, majd az azt követő valamennyi kapcsolatának anomáliáit. Mintha az ismeretlen nő inspirálná őt arra, hogy mintegy felülről lásson rá eddigi kapcsolataira és döbbenjen rá arra, mikor döntött tévesen annak idején. Ő maga is utal rá, hogy ilyen mélységekig még senkivel sem osztotta meg gondolatait, amikor félresiklott életéről „titkokat is elmesél beszélgetőpartnerének. Ennek a férfinek a monológját, még kilenc követi a regényben, amikor az írónő Athénban találkozik régi ismerősökkel, kollégákkal és ismeretlenekkel, akikkel alig néhány órás „alkalmi kapcsolatba, beszélgetésbe keveredik. Ezek az emberek, férfiak és nők hozzá hasonló magánéleti- és szakmai válságuk, félresiklott életük kisebb-nagyobb eseményeiről megejtő őszinteséggel beszélnek. Rachel Cusk ereje és tehetsége abban rejlik, hogy a látszólag jelentéktelennek tetsző sorsokat kérlelhetetlen őszinteséggel és nem mellesleg sajátos humorral tárja fel és ennek okán láttatja kapcsolataik valódi mélységeit, mibenlétét, amely az egymástól független életsorsokat végül valamiféle egységes „rendbe szervezi. Férfiak és nők vallanak a kötet lapjain, de nem párbeszédek formájában folynak ezek a beszélgetések, hiszen többnyire monológok hangzanak el, azonban az olvasó a befogadó „belső beszédét mégis hallani véli. Ezek a diskurzusok körvonalazzák a főszereplő érzékeny alakját, akinek az a szerep jut, hogy mások meghallgatásával jelölje ki az irányt az olvasóknak, arra fordíva a figyelmet, mi az, amit az életben érdemes és fontos meglátni Remek regény, érdemes ajánlani. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]