| Cím: |
Klara és a Nap
| | Szerző: |
Ishiguro, Kazuo (1954) |
| Közrem.: |
Falcsik Mari (ford.) |
| Szerz. közl: |
Kazuo Ishiguro ; [ford. Falcsik Mari]
| | Kiadás: |
[Budapest] : Helikon, 2021 |
| Eto: |
820-31=945.11
| | Tárgyszó: |
angol irodalom ; fantasztikus regény ; Nobel-díjas szerző |
| Egys.cím: |
Klara and the Sun (magyar)
| | Cutter: |
I 73
| | ISBN: |
978-963-479-569-8
| | Nyelv: |
magyar
| | Oldal: |
373, [1] p.
| | UKazon: |
202113218
| | Kivonat: |
Lírai szépségű tudományos-fantasztikus regénnyel lepte meg rajongótáborát a 2017-ben irodalmi Nobel-díjjal kitüntetett brit-japán író, Kazuo Ishiguro. Történetének főhőse és narrátora Klara, egy RB-modell, vagyis egy ún. robotbarát, amelyet (akit?) kifejezetten kisgyermekek számára fejlesztettek ki
[>>>]
Lírai szépségű tudományos-fantasztikus regénnyel lepte meg rajongótáborát a 2017-ben irodalmi Nobel-díjjal kitüntetett brit-japán író, Kazuo Ishiguro. Történetének főhőse és narrátora Klara, egy RB-modell, vagyis egy ún. robotbarát, amelyet (akit?) kifejezetten kisgyermekek számára fejlesztettek ki játszópajtásnak, bébiszitternek, társalkodónak. Klara mechanikus társaival együtt már a kirakatban szemlélődve kialakít magában egy csodálatra méltóan érzékeny, optimista, megkapóan naiv világképet, amelynek a középpontja és mozgatórugója az emberek iránti tiszteletteljes szeretete és a Nap iránt érzett vallásos áhítat. Karaktere nem változik akkor sem, amikor megvásárolják: a gazdája egy súlyosan beteg kislány, Josie lesz, akit Klara valósággal körbevesz gondoskodó szeretetével, és a családnak is igyekszik a lehető leghasznosabb módon segíteni, miközben egyre figyeli az imádott Nap járását. Tulajdonosai jól bánnak vele, de annak kezelik, aminek vették: robotbarátnak. Belül azonban Klarában egészen kifinomult gondolatok, sőt érzelmek fogalmazódnak meg, és ahogy többet és többet lát a társadalom ellentmondásaiból, visszásságaiból, úgy alakít ki magában egyre élesebb képet arról, hogy milyenek is valójában az emberek... "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]
|
|
|