Gyermekeknek készült a képzőművészet világába bevezető album, de amilyen formabontó az egyik szerző, annyira eltér a szokványos művészettörténeti munkáktól a Rose Blake színes rajzaival illusztrált kötet is. Az egyetemes művészettörténet híres és kevésbé ismert alkotásai is felvonulnak persze a jól
[>>>]
Gyermekeknek készült a képzőművészet világába bevezető album, de amilyen formabontó az egyik szerző, annyira eltér a szokványos művészettörténeti munkáktól a Rose Blake színes rajzaival illusztrált kötet is. Az egyetemes művészettörténet híres és kevésbé ismert alkotásai is felvonulnak persze a jól megkomponált oldalpárokon, ahol ezek társaságában a nevesebb kortárs angol festő, David Hockney, aki szinte minden technikával alkotott már – festett, rajzolt, fotózott, készített nyomatokat –, és alaposan kitágította a művészet határait, valamint művészettörténész barátja, Martin Gayford az alkotás folyamatáról beszélgetnek. A sok-sok érdekes sztorival tarkított diskurzusban szó van arról, milyen sokféleképpen lehet nyomot hagyni, és hogy miképp forradalmasította egy-egy találmány a festészetet, a képeket és a látásmódunkat. Így szóba kerül Hockney kedvenc elmélete is arról, hogy szerinte a 15. század elejétől kedve a nyugati világ számos művésze optikai segédeszközök (lencsék, tükrök és ezek kombinációi) segítségével vetített képet hozott létre (ld.: Titkos tudás; 200324249). Közben, mintha egy exkluzív tárlatvezetésen járnánk bepillanthatunk a régi mesterek kulisszatitkaiba. A szerzőpáros végigmutogatja a véső-festő-fotózó emberiség legcsodálatosabb képeit az ősember alkotásaitól Caravaggión és Disney-n át a számítógépes grafikákig. A széles körben ajánlható kötetet távirati stílusban fogalmazott, rövid műtörténet (Találmányok időrendje), szószedet, képjegyzék és tárgymutató teszi teljessé.
[<<<]