A szappanoperák brazil giccsvilágának árnyoldala elevenedik meg a maga kiábrándító hitelességében Fernanda Torres könyvének a lapjain, amely öt egymásba fonódó történetből szövődik regénnyé. A lapokon öt - ahogy a cím is utal rá - a vég előtt álló riói öregember krónikája és portréja bontakozik ki,
[>>>]
A szappanoperák brazil giccsvilágának árnyoldala elevenedik meg a maga kiábrándító hitelességében Fernanda Torres könyvének a lapjain, amely öt egymásba fonódó történetből szövődik regénnyé. A lapokon öt - ahogy a cím is utal rá - a vég előtt álló riói öregember krónikája és portréja bontakozik ki, elsősorban saját sors-összegzés szerű monológjukból, másodsorban gyerekeik és a gyászbeszédüket intéző pap egyes szám harmadik személyben íródott kapcsolódó beszámolóiból. Az egyik, Álvaro képtelen túltenni magát réges-rég lezajlott válásán, reménytelen impotenciáján, testi hanyatlásán, amelyen egyik orvos sem tud segíteni. Sílvio igazi antik bakfis, megöregedni méltósággal képtelen, ősz hippi, aki ugyanúgy tolja a kábítószert és merül alá orgiákban, mint évtizedekkel azelőtt, tönkretéve a felesége és a gyerekei életét egy füst alatt. Ribeiro szintén szexfüggő, de ő a tengerpart sportos, bronzbarna alfahímje pózában tetszeleg még mindig, és továbbra is csak a tizenéves lányok érdeklik, akiket Viagrával feltuningolva tesz magáévá. Mindkettejükön túltesz nőügyek terén Ciro, akinek vonzereje még a halálos ágyán sem csappan meg, utolsó leheletével is elcsavarja egy asszony fejét. Az ötödik, Neto ugyan nagyon más természet, mint a cimborái - a végletekig hűséges, aki imádja a gyerekeit, és tiszteli a törvényt -, de mégis megannyi szorongás keseríti meg az életét, s végső napjait is. Öt, a látványos elemek mellett is mélyen boldogtalan, értelmetlen, zaklatott férfisors, akiknek nem hozott sem megbölcsülést, meg megnyugvást a vég - ezt foglalta regénybe Fernanda Torres. Műve felnőtt olvasók figyelmére számíthat.
[<<<]