A romániai magyar óvodapedagógus-pszichológus szerző, Bakk-Miklósi Kinga jelen, második, javított és bővített kiadásban megjelenő könyvében a lélektan gyermekneveléshez és oktatáshoz kapcsolódó területei közül tárgyal néhány, általa meghatározónak ítélt kérdéskört, amely elsősorban az óvodai és
[>>>]
A romániai magyar óvodapedagógus-pszichológus szerző, Bakk-Miklósi Kinga jelen, második, javított és bővített kiadásban megjelenő könyvében a lélektan gyermekneveléshez és oktatáshoz kapcsolódó területei közül tárgyal néhány, általa meghatározónak ítélt kérdéskört, amely elsősorban az óvodai és általános iskolai nevelők munkájának elméleti hátterét gazdagítja. A neveléstan tárgyának és feladatkörének meghatározása után áttekinti a gyermek fejlődési ívét az óvodától a fiatal felnőttkorig, bemutatja a különböző tanuláselméleteket és nevelési folyamatban jelentkező hatásukat, ír a beszéd és a nyelvhasználat fejlődéséről, valamint meghatározza a motiváció jelentését. Munkája második felében taglalja a tanuló személyiségének és kreativitásának témáját, itt esik szó az iskolai sikerről és kudarcról, a tudatos pedagógussá válásról, a nevelők feladatáról a gyermekkori lelki problémák kezelésében, a sérült gyerekek iskolai kezeléséről, illetve az iskolai gyermekvédelemről. A pedagógiai-pszichológiai szakkönyvet a szakirodalom jegyzéke zárja. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]