A filmszerű elbeszélésmódban írott regény Bea és Niklas harminckét éves házasságának utolsó időszakát vetíti az olvasó elé. Bea a stockholmi Vöröskereszt-szervezetnél dolgozik informatikusként, férje gyermekorvos egy kórház újszülött osztályán. Van két kamaszlányuk, gyönyörű, nem rég fölújított
[>>>]
A filmszerű elbeszélésmódban írott regény Bea és Niklas harminckét éves házasságának utolsó időszakát vetíti az olvasó elé. Bea a stockholmi Vöröskereszt-szervezetnél dolgozik informatikusként, férje gyermekorvos egy kórház újszülött osztályán. Van két kamaszlányuk, gyönyörű, nem rég fölújított lakásuk, és a forró nyárban épp a nyaralásukat szervezik. Mégsem indulhatnak Gotlandba, mert Niklas elfelejtette megrendelni az autószállító komp jegyét, Bea ezért súlyos szemrehányásokkal illeti férjét, mert csak egy hét múlva lesz hely a kompon, addig várni kell az indulással. Aztán egy este a férj nem jön haza, nem veszi föl a telefonját, nem válaszol az írásos üzenetekre sem. A kétségbeesett Bea egész éjszaka telefonál, mert egyszerűen nem talál magyarázatot a férje eltűnésére. A sokadik tudakozódó sms után egyetlen rövid válasz érkezik Niklastól: „Nem megyek haza. Bea körbetelefonálja a férfi ismerőseit, így tudja meg, hogy Niklas egyik barátja elhagyott lakásában húzta meg magát. Az asszony azonnal odamegy, könyörög, mindent megígér a férjének, aki mereven elutasítja, mégpedig ezzel: „Nem érzem jól magam a bőrömben, és rá kell jönnöm, miért. Így veszi kezdetét Bea és Niklas válásának története. Moa Herngren filmes láttatással szinte helyszíni közvetítést ad a kétségbeesett asszony igyekezetéről és az elutasító férj vádaskodásáról. Ráadásul ezt úgy teszi, hogy a regény első részében Bea, a második felében Niklas szemével láttatja a történteket. A férfi ebben az időben krízishelyzetben van, úgy érzi, az ő figyelmetlensége miatt halt meg egy kisbaba, állásváltoztatást is tervez régóta. Bár a vizsgálóbizottság fölmenti az orvosi műhiba vádja alól, a lelkiismerete nem nyugszik, és az új állással kapcsolatban sem tud dönteni. És ott vannak kamasz lányai, akik semmit sem értenek apjuk viselkedéséből. A svéd írónő terjedelmes, nagyon pontosan kidolgozott, biztos cselekményvezetésű, plasztikus emberábrázolású, feszes stílusú regénye végül is arról szól, hogy a házasélet apró történései, jelentéktelennek tetsző epizódjai milyen végzetesen fölnagyítódhatnak, hogy egy nüansznyi félreértés, túlreagálás, érzékeny reakció fölboríthatja a család egész addigi életét. Tanulság arra, hogy a rezdülésnyi életmozzanat földrengés erejű változást okozhat, meg arra, hogy minden kapcsolatnak két nagyon különböző oldala van, és még az is előfordulhat, hogy mindkét félnek igaza van. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]
Pld.
Raktár
Rakt.jelzet
Lelt.szám
Info
Halis István Városi Könyvtár Nagykanizsa :
1 kölcsönözhető, ebből 1 kiadva; nincs elvihető (nincs rá előjegyzés)