Szerb Antal után rövid, közérthető irodalomtörténeti szintézist nyújtani, nem hálás és még kevésbé könnyű feladat. Az ELTE BTK Irodalomtörténeti Intézetének fiatalabb generációjához tartozó két kutató most arra vállalkozott, hogy a nagy előd példáját követve végigkalauzoljon bennünket a magyar és a
[>>>]
Szerb Antal után rövid, közérthető irodalomtörténeti szintézist nyújtani, nem hálás és még kevésbé könnyű feladat. Az ELTE BTK Irodalomtörténeti Intézetének fiatalabb generációjához tartozó két kutató most arra vállalkozott, hogy a nagy előd példáját követve végigkalauzoljon bennünket a magyar és a világirodalom XIX. század közepéig terjedő időszakának gazdag tartományain. A könyv a modern irodalomelmélet nézőpontjainak érvényesítése mellett a kézikönyvek hagyományos eljárását követi. Az irodalom történetét átfogó kor- és stílustörténeti összefüggésben tárgyalja. Tankönyvként és tanári segédletként is kiválóan használható, hiszen egyfelől a középiskolai törzsanyagot dolgozza fel, másfelől pedig a legfontosabb művek hosszabb-rövidebb elemzését nyújtja. A könnyen olvasható, sorközi kiemelésekkel és lapszéli jegyzetekkel még szemléletesebbé tett könyvet - amely így formájában is a mester példáját követi - a korszak irodalommal is foglalkozó jelentősebb folyóiratainak összefoglaló táblázata, valamint fogalom- és névmutató egészíti ki. Minden közgyűjtemény, különösen iskolai könyvtárak számára ajánlott. GINTLI Tibor irodalomtörténész, az ELTE BTK Magyar Irodalomtörténeti Intézetében tanít tanársegédként. Kutatási területe a Nyugat korának irodalma. Legutóbb ismertetett műve: Irodalom. Tanári kézikönyv 14-15 évesek számára készült tankönyvhöz (199720042) SCHEIN Gábor költő, műfordító, irodalomtörténész. AZ ELTE BTK Magyar Irodalomtörténeti Intézetében tanít docensként. Kutatási területe a modern magyar irodalom. Legutóbb ismertetett műve: (retus). Versek (200310413)
[<<<]