Az eredetileg 2018-ban Bárdi Árpád, Gombos Norbert és Tóth Etelka szerkesztésében megjelent tanulmánykötet (a Károli Gáspár Református Egyetem és LHarmattan Kiadó gondozásában; az Új Könyvekben nem ismertettük) második, bővített kiadását veheti kézbe a téma iránt érdeklődő olvasó, valamint a
[>>>]
Az eredetileg 2018-ban Bárdi Árpád, Gombos Norbert és Tóth Etelka szerkesztésében megjelent tanulmánykötet (a Károli Gáspár Református Egyetem és LHarmattan Kiadó gondozásában; az Új Könyvekben nem ismertettük) második, bővített kiadását veheti kézbe a téma iránt érdeklődő olvasó, valamint a református egyetem Pedagógiai Kara által nyújtott valamely képzésen résztvevő hallgató. A korszerű szemléletet és összetett módszertant közvetítő tanulmányok, a kötetben közreműködő szerzők száma jelentős növekedést mutat a korábbi kiadáshoz képest. Az elméleti háttér felvázolása mellett az egyes írások szerzői – lévén elsődlegesen leendő csecsemőgondozóknak, bölcsődei, óvodai, iskolai gondozóknak és tanítóknak írták a könyvet – a gyakorlati példák alapos bemutatására is komoly figyelmet szenteltek. Prof. Dr. Pap Ferenc dékán bevezető sorai után a kötetben négy egységet találunk, melyek a következő témákat ölelik fel: A kisgyermeknevelés tágabb horizontjai; Egészségnevelés, természettudományok a kisgyermekkorban; Művészetek a kisgyermeknevelésben; Pedagógiai jógyakorlatok. Az első egységben hét tanulmány foglalkozik a kisgyermekneveléssel: olvashatunk a NAT értelmezéséről, a bölcsődék szerepéről, a tervszerűség és a spontaneitás kapcsolatáról, valamint a digitális jelenségek szerepéről. A második egységben öt írás szól – többek között – a motivációs és inspirációs modellekkel a kigyermekkori egészségnevelésben témaköréről, a felfedezés öröméről, valamint a labdával történő mozgásfejlesztésről. A harmadik blokkba felvett négy tanulmány a művészetek kisgyermeknevelésben betöltött szerepét nézi meg közelebbről. Végül szintén négy tanulmány járja alaposan körbe a jógyakorlatokat a pedagógiában, négy intézmény (az Oroszlányi Hunyadi Mátyás Általános Iskola, a Kőbányai Mászóka Óvoda, a Géza Fejedelem általános Iskola, Óvoda és Bölcsőde, az Óbudai Egyesített Bölcsőde) gyakorlatában. A Károli könyvek: Tanulmánykötetek című sorozatban megjelent kiadvány végén a tanulmányok angol nyelvű rövid összefoglalását, valamint a kötet szerzőinek és közreműködőinek rövid életrajzát találjuk. A kötet széles körben ajánlható, az egyetemi képzés során fontos szak- és tankönyv. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]