A Man Booker-díjas ausztrál író, Richard Flanagan legújabb regényében egy önéletrajzi ihletésű történetet beszél el: Flanagan harmincéves korában szellemíróként megírta John Friedrich memoárját, akit a szöveg lezárta és kiadása előtt holtan találtak ausztráliai birtokán. A gyilkosság színhelyét
[>>>]
A Man Booker-díjas ausztrál író, Richard Flanagan legújabb regényében egy önéletrajzi ihletésű történetet beszél el: Flanagan harmincéves korában szellemíróként megírta John Friedrich memoárját, akit a szöveg lezárta és kiadása előtt holtan találtak ausztráliai birtokán. A gyilkosság színhelyét öngyilkosságnak álcázták, ám a nyomozás egyértelműen az idegenkezűség bizonyított tényével zárult. A jelen regény ezt a nem mindennapi megbízást, a nyomorgó író és a dollármilliomos csaló közös munkáját viszi színre kellő iróniával és krimibe illő izgalommal. A realista színekkel operáló leírások érzékletesen mutatják be a 90-es évek ausztráliai könyvpiacának pangó és egyre lejjebb süllyedő állapotát. A regény fő kérdése, hogy hogyan lehet megírni valakinek az életét, aki nem hajlandó semmilyen részletet elárulni magáról, valóság és fantázia, hazugság és igazság szétszálazhatatlanul összegabalyodik, amire a regény is intelligensek rájátszik: nem tudjuk, mikor hihetünk az írónak, a tudásszintek összecsúszása igazán izgalmas olvasmánnyá teszi Flanagan művét. A történet szerint Kif Kehlmannak kell megírnia Ziggy Heidl életrajzát. Műhelytitkokról olvashatunk, beleshetünk a könyvírás és könyvkiadás világának kulisszái mögé, s közben Flanagan egy folyamatosan a háttérben futó ironikus önreflexív szintet is mozgósít, nem véletlen, hogy főhősének neve megegyezik a világhíres osztrák író, Daniel Kehlmann nevével. Flanagan regénye valódi irodalmi csemege, gyakorlott olvasóknak ajánljuk. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]