Cím: |
BeszÉLJ!
| Alcím: |
hogyan tárjuk fel a családi múltat? : feldolgozásregény + pszichológiai útmutató
| Szerző: |
Tóth Erzsébet Fanni ; Vibók Ildikó (1970) |
Közrem.: |
Lazin, Igor (ill.) |
Szerz. közl: |
[az igaz meséket összegyűjt.] Tóth Erzsébet Fanni, [egy kalanddá gyúrta] Vibók Ildi ; [ill. Igor Lazin]
| Kiadás: |
[Budapest] : Kulcslyuk, cop. 2021 |
Eto: |
894.511-31 ; 316.356.2 ; 159.923 ; 364.044.24 ; 613.865
| Tárgyszó: |
magyar irodalom ; családi élet ; ifjúsági regény |
Cutter: |
T 72
| ISBN: |
978-615-5932-77-9
| Nyelv: |
magyar
| Oldal: |
149, [1] p.
| UKazon: |
202126367
| Kivonat: |
A felvidéki származású, Bécsben élő pszichológus, Tóth Erzsébet Fanni, valamint az író Vibók Ildi közösen megalkotott regénye egy kisgyermek nézőpontjából mutatja be a csehszlovákiai magyar kisebbség II. világháború utáni hányatott sorsát, azét a családét, amelyet Csehországba hurcoltak
[>>>]
A felvidéki származású, Bécsben élő pszichológus, Tóth Erzsébet Fanni, valamint az író Vibók Ildi közösen megalkotott regénye egy kisgyermek nézőpontjából mutatja be a csehszlovákiai magyar kisebbség II. világháború utáni hányatott sorsát, azét a családét, amelyet Csehországba hurcoltak kényszermunkára. A család úgy próbálta meg a kiszolgáltatottságot, a kínokat elviselhetővé tenni a mit sem sejtő kisgyermek számára, hogy mintegy szeretetteli burkot vontak köré, mindazonáltal a narrátor gyermek érzi, valami egészen különös, egészen szokatlan történik velük, hiszen még a környezete nyelvét sem érti. A fiataloknak szóló regény önmagában is tanulságos olvasmány, de ennél jóval többről van szó. A könyv műfaja ugyanis „feldolgozásregény, amelynek az a hivatása, hogy a fejezetek végén található kérdéssorral segítsen földolgozni az olvasottakat. Vagyis a szerzőpáros regényének cselekménye minta, példa, indíték arra, hogy a fiatal olvasó megismerje, miképp tájékozódhat a maga családja történetéről. A fejezetek végi kérdéssorok finoman rávezetik a fiatalokat, hogyan ismerhetik meg lakóhelyük történelmét, hogyan faggathatják idősebb családtagjaikat, mit jelent a szülőföldhöz való ragaszkodás, hogyan lehet a különböző családtagokhoz adekvát módon viszonyulni, miként követik a hagyományokat, régi szokásokat stb. A 17 epizód mindegyikéhez tartozik 8-10 kérdés, amelyek az olvasottak alapján rávezetik a kicsiket vagy a nagyobbakat, hogyan gondolkodjanak a maguk családjáról. A csehszlovákiai magyarság 1946/47-ben kezdődött kálváriájának földolgozása önismeretre tanít, a családban rejlő értékek fölismerésére vezet rá, és ötleteket ad kinek-kinek a saját családja múltjának földerítéséhez, a nemzedékek közti kapcsolatok megerősítéséhez, a nemzet sorsközösségének megérzéséhez A „feldolgozásregényhez pszichológiai útmutató és színes illusztrációk sokasága is tartozik. Iskolai és gyermekkönyvtárakban elhelyezhető kiadvány.
[<<<]
|
|
|