A német írónő könyve művészregény, amelynek cselekményét több szálú szerelmi történet viszi előre, éspedig három francia művész összefonódó kapcsolata: a címszereplő szobrásznő, Camille Claudel (1864-1943) és mestere, Auguste Rodin (1840-1917), valamint a híres zeneszerző, Claude Debussy
[>>>]
A német írónő könyve művészregény, amelynek cselekményét több szálú szerelmi történet viszi előre, éspedig három francia művész összefonódó kapcsolata: a címszereplő szobrásznő, Camille Claudel (1864-1943) és mestere, Auguste Rodin (1840-1917), valamint a híres zeneszerző, Claude Debussy (1862-1918) viszonya. A szerző a fiatal lány, Camille életútját követi, éspedig 1881-től, amikor a szobrászi ambíciókat dédelgető tehetséges lány Párizsba érkezik, hogy művészeti tanulmányokat folytasson. Néhány esztendővel később a 19 éves Camille találkozik az akkor már negyvenen túli híres szobrásszal, Rodinnel, akinek a tanítványa, segédje, majd a szeretője lesz. A cselekmény e különös, előbb csak munkakapcsolatnak nevezhető, majd szerelmi viszonnyá mélyülő érzelmi kötődésről szól. A mester sokáig hitegeti a lányt, hogy a kedvéért el fogja hagyni a feleségét, de ez sosem történik meg; később Camille elfogadja azt a helyzetet, hogy egy érzelmi háromszög tagja legyen. Azt is tudomásul kell vennie, hogy Rodin számára a szobrászat minden kapcsolatnál előbb való, miközben Debussy is vonzódik a fiatal lányhoz. Pia Rosenberger mozgalmas szerelmi történet formájában dolgozza föl a neves francia alkotók életének egy közös szakaszát, miközben a művészi alkotómunka kérdéseit, dilemmáit is érinti. Az érzelemdús romantikus regényben megjelenik a 19. század utolsó negyedének Párizsa, az akkor művészvilág számos alakja, így Camille öccse is, a jeles költő, Paul Claudel (1868-1956). A mű textusa nagyobb részt filmszerű jelenetekből és párbeszédekből áll, amelyek jobbára a szereplők érzelmi viszonyait, vágyait, törekvéseit, belső világukat jelenítik meg.
[<<<]