Aknai Dóra Orsolya és Fehér Péter közösen írt kötete, az Előttünk az út – Digitális eszközök és módszerek az (online) oktatásban, a RAABE Kiadónál jelent meg. A pandémia idején a tanárok nagy része nem volt felkészülve az online oktatásra való átállásra, amely számos (pedagógiai) kérdést vetett
[>>>]
Aknai Dóra Orsolya és Fehér Péter közösen írt kötete, az Előttünk az út – Digitális eszközök és módszerek az (online) oktatásban, a RAABE Kiadónál jelent meg. A pandémia idején a tanárok nagy része nem volt felkészülve az online oktatásra való átállásra, amely számos (pedagógiai) kérdést vetett fel. A járvány idején sok pedagógus képezte magát tovább, ugyanis az oktatás a ZOOM-tantermekben zajlott, és ehhez megfelelő technikai és informatikai tudást is alkalmazniuk kellett. A kötet az online oktatás módszereit és lehetőségeit mutatja be, számos fontos, praktikus és jogi szempontból is jelentős kérdést taglalva. A kiváló szakmunka egyik fő alapvetése a tanulói motiváció felkeltése és fenntartása, amely online térben nem mindig egyszerű. Ennek a hátterében az is áll, hogy az online oktatásra való hirtelen átállás leginkább a tényanyag közvetítésére szorítkozott, és a pedagógia többi tényezője, így a motiválás és a személyes kontaktus is visszaszorult. A könyv a világjárvány idején szerzett tapasztalatokból indul ki, és új utat fogalmaz meg az online oktatás kapcsán, melyben a tanulói személyiségfejlesztés is fontos szerephez jut. A könyvből megismerheti a pedagógus, hogy a digitális oktatáshoz milyen nélkülözhetetlen eszközök (hardver- és szoftvereszközök) szükségesek. A Symbaloo alkalmazásra hívja fel figyelmünket elsőként a szerzőpáros, mely egy nagyon egyszerűen működő linkmegosztó program. Ez az alkalmazás lehetővé teszi a rendezett, jól áttekinthető tanulási környezet kialakítását, mely az online oktatás során kiemelten fontos, hiszen a sok program, alkalmazás követhetetlenné teheti a tanulási folyamatot. Az elektronikus napló, a KRÉTA rendszer digitális oktatásban betöltött szerepéről, annak új funkcióiról is hasznos ismereteket találhatunk a kötetben. Hogyan kelthető fel a motiváció a digitális térben való tanítás-tanulás során? Elsősorban példát kell mutatnia a tanárnak, melyhez hozzátartozik a hétköznapi, elegáns öltözet, a neutrális háttér és a bekapcsolt kamera. Fontos, hogy a tanár tanulhat a diákjaitól is, kérheti véleményüket az órák hatékonnyabbá tétele kapcsán. Azt is érdemes szem előtt tartani, hogy a digitális oktatásnak sem kell pusztán frontálisnak lennie, kérdések feltételével és csoportok alakításával elősegíthető az interakció, és fenntarthatóvá válik a motiváció. A kötet számos módszertani tippet ad az online oktatás értékelési módjairól is, a változatos kérdéseket tartalmazó tesztek összeállításáról. A kiadvány befogadható terjedelme, szakszerűsége, ábrái, átfogó útmutatása és tudásanyaga okán minden gyakorló pedagógus, oktató számára etalon lehet."www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]