A pszichológusok a kamaszkort gyakran második gyerekkorként jellemzik, mely során a gyerek már fokozatosan eltávolodik a szülőtől, kialakítja saját véleményét, személyiségét, a világról gondoltakat, s eközben a szülő csak annyit tehet, hogy jó esetben támogató és megértő közeget teremt. S kivárja a
[>>>]
A pszichológusok a kamaszkort gyakran második gyerekkorként jellemzik, mely során a gyerek már fokozatosan eltávolodik a szülőtől, kialakítja saját véleményét, személyiségét, a világról gondoltakat, s eközben a szülő csak annyit tehet, hogy jó esetben támogató és megértő közeget teremt. S kivárja a kamasz évek alatt, amíg ez a mentális, hormonális és szociális átalakulás végbemegy. A jelen kötet kamasztörténeteket mutat be, melyeket a gyakorló pszichológus segít alaposabban megérteni, s eközben olyan – minden családban előforduló – helyzeteket is testközelbe hoz, melyeken keresztül könnyebben szót lehet érteni a kamasz gyerekkel. A szerzőpáros kiemeli, hogy a szülő és gyerek partnerségi viszonyban nem elég az egyik félnek fejlődnie és engednie, a szülőnek is tanítania kell saját magát. A lényeg az egyensúly megtalálása: meddig lehet hagyni elmerészkedni a kamaszt, s mikor kell már beavatkoznia a szülőnek. A kamaszkor egyet jelent a lázadással, a határok feszegetésével, az útkeresés olykor igen gyötrelmes időszakával, de ha a szülők – például e könyv segítségével – felkészülnek erre a korszakra, könnyebben átvészelheti azt mindenki. A kötetben olyan kérdések és problémakörök kerülnek terítékre, mint a lázadás és az elengedés, a kamaszok bezárkózása, a szexualitás, a szorongás, a virtuális valóság, a drogok és az alkohol, a figyelem sodródása és a kamaszok szemtelen, provokatív viselkedése. A könyv végén egy összefoglaló fejezet segít mindezt újra megemészteni. Labancz Dániel és Orosz Ildikó könyvét szülőknek és tanároknak lehet ajánlani. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]