Bibliogr.: p. 203-220. ; Borítón címadatként: Olvasás, beszéd és az agy
UKazon:
200613002, 201230037
Kivonat:
Csépe Valéria az MTA Pszichológiai Kutatóintézetének tudományos tanácsadója, egy évtizedes kutatómunkájának eredményeit foglalta össze könyvében. Vizsgálatainak tárgya az olvasással összefüggő agyi tevékenység, az olvasási zavarokat kísérő agyi folyamatok. A könyv fejezetei több tudományterület
[>>>]
Csépe Valéria az MTA Pszichológiai Kutatóintézetének tudományos tanácsadója, egy évtizedes kutatómunkájának eredményeit foglalta össze könyvében. Vizsgálatainak tárgya az olvasással összefüggő agyi tevékenység, az olvasási zavarokat kísérő agyi folyamatok. A könyv fejezetei több tudományterület tudásanyagát integrálják. A szerző pszichológiai és idegtudományi megközelítéssel arra keresi a választ, miként támaszkodunk a nyelvi rendszerre, hallásunkra, látórendszerünkre és a világról való tudásunkra az olvasás során. Két fejezetet is szentel a diszlexia és a beszédészlelés összefüggésének (6-7.), amely doktori értekezése alapján készült. Az olvasás nemzetközi idegtudományi kutatásában soha nem látott fellendülés, az interdiszciplináris kapcsolatokban rejlő lehetőségeket kihasználó törekvések tapasztalhatók, így a diszlexiáról való gondolkodásunk szinte naponta formálódik. A tanulmánykötet megjelenésének aktualitását azonban az is indokolja, hogy az említett kedvező tendenciák ellenére egyre nagyobb teret nyernek a diszlexiáról terjedő téves elképzelések is. A szemléletes ábrákkal, a szakkifejezések jegyzékével, tárgymutatóval és bőséges szakirodalommal kiegészített alapos munka pszichológusokon, orvosokon, pedagógusokon kívül a téma iránt érdeklődő szélesebb olvasóközönség figyelmére is számot tarthat.
[<<<]