Carl R. Rogers, H. Jerome Freiberg ; [a m. kiadást szerk. Klein Sándor] ; [ford. Klein Sándor ... et al.] ; [ az előszókat írták Klein Sándor, Nathalie Rogers, H. Jerome Freiberg] ; [az utószókat írták Simon Mária és Péterffy András] ; [a Függelék szerzői Benda József et al.] ; [a könyvben szereplő képeket Péterffy András kész.]
Megj. a "A tanulás szabadsága a 80-as években" címmel is ; Bibliogr. a jegyzetekben
UKazon:
2008004036
Kivonat:
A 20. század egyik legnagyobb hatású pszichológusa, Carl Rogers felismere, hogy az emberekben lévő hatalmas pozitív energiákra építve a személyközpontú megközelítés nemcsak az oktatás, de az élet minden területén csodálatos eredményekre vezethet. Jelen könyve konkrét példákon keresztül világítja
[>>>]
A 20. század egyik legnagyobb hatású pszichológusa, Carl Rogers felismere, hogy az emberekben lévő hatalmas pozitív energiákra építve a személyközpontú megközelítés nemcsak az oktatás, de az élet minden területén csodálatos eredményekre vezethet. Jelen könyve konkrét példákon keresztül világítja meg, mit tehetnek a tanítás résztvevői (szülők, tanárok, iskolaigazgatók) azért, hogy a gyerekek öntudatos, saját életüket irányítani tudó, érző és felelősségvállaló felnőttekké nőjenek fel. A Rogers iskola közel negyven éves tapasztalatai leszűrődve ma is megállják helyüket az iskolai alkalmazhatóság terén. A megjegyzésekkel, fejezetvégi összefoglalásokkal szerkesztett szöveget H. Jerome Freiberg, Rogers egykori munkatársa számos újabb példával egészítette ki. Amikor azonban e példákat olvassuk, nem annak szolgai követését várják el a szerzők, sokkal inkább annak szellemét igyekezzünk magunkévá tenni. A ma is aktuális mű függelékében megismerkedhetünk a tanulóközpontú iskola hazai úttörőivel. A pedagógiai gyűjteményekbe kívánkozó kötet jegyzetekkel egészül ki. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]