Cím: |
A kommunikáció elméleti és gyakorlati alapjai
| Szerző: |
Kővágó György |
Szerz. közl: |
Kővágó György
| Kiadás: |
[Budapest] : Aula + BCE, 2009 |
Sorozat: |
Bologna - tankönyvsorozat |
Eto: |
316.77(075.8)
| Tárgyszó: |
kommunikációelmélet ; személyközi kommunikáció ; társadalmi kommunikáció ; kommunikációs befolyásolás ; befolyásolás ; meggyőzés ; meggyőzés, kommunikáció ; kommunikáció típusai ; csoportkommunikáció ; konfliktusmenedzsment ; verbális kommunikáció ; nonverbális kommunikáció ; szervezeti kommunikáció ; kultúraközi kommunikáció ; tömegkommunikáció ; közéleti kommunikáció ; gazdasági kommunikáció ; üzleti kommunikáció ; marketingkommunikáció |
Szakjel: |
301
| Cutter: |
K 91
| ISBN: |
978-963-9698-68-0
| Nyelv: |
magyar
| Oldal: |
285 p.
| Megj.: |
Bibliogr. a fejezetek végén
| UKazon: |
200904034
| Analitika: |
A kommunikációelmélet mint tudomány A kommunikációelmélet mint tudomány előzményei Modern kommunikációelméleti irányzatok Nyelv és kommunikáció A személyközi (társadalmi) kommunikáció fogalma és alapelvei A sikeres kommunikáció funkciói (feladatai) A kommunikáció folyamata és modellje A kommunikáció alapvető résztvevői a gazdasági, üzleti életben A tömegkommunikáció alapvető résztvevői A kommunikáció alapvető eszközei A kommunikációs folyamat további elemei A kommunikációs zavar A kommunikációs befolyásolás jellemzői A meggyőzés lényege, etikája Az üzenet elaborációja A kommunikációs befolyásolás hatása A kommunikáció típusainak vázlata A csoport fogalma, fejlődésének szakaszai és típusai A csoportok belső szerkezete (csoportismérvek) Társas befolyásolás a csoportban Csoportos problémamegoldás, szinergiajelenség A döntés folyamata A döntés típusai és jellemzői A konfliktus és a konfliktushelyzet fogalma, típusai Konfliktusmenedzsment A reális, érzelmi konfliktusok kommunikációs megoldása: a konfliktusfeloldás A verbális kommunikáció fogalma, típusai és jellemzői Szóbeli kommunikáció Kérdezéstechnika Írásos kommunikáció A nonverbális kommunikáció fogalma, funkciói, viszonytényezői A nonverbalitás csoportosítása A nonverbális kommunikáció jelzéseinek értelmezése A gazdasági szervezet mint rendszer A szervezeti kommunikáció fogalma A szervezeti kommunikáció típusainak csoportosítása A tömegkommunikáció fogalma, csoportosítása Tömegkommunikációs csatornák és eszközök A média belső törvényszerűségei A tömegkommunikáció hatása Közélet, közérdek, társadalmi alapértékek A politikai pártok kommunikációja Állami és önkormányzati kommunikáció A gazdasági kommunikáció struktúrája Üzleti tárgyalás A marketingkommunikáció önálló elemei Kultúra, kultúraközi kommunikáció Nemzeteken (országokon) belüli sajátosságok Népek, nemzetek közötti sajátosságok Empátiás kommunikáció Az előítélet
[<<<]
|
|
|
Halis István Városi Könyvtár
TextLib WWW V2.01.01/1675 - InfoKer