Cím: |
Columbine után
| Alcím: |
az iskolai erőszak szociálpszichológiája
| Szerző: |
Aronson, Elliot (1932) |
Közrem.: |
Varga Katalin (ford.) |
Szerz. közl: |
Elliot Aronson ; [ford. Varga Katalin]
| Kiadás: |
[Budapest] : Ab Ovo, 2009 |
Eto: |
316.6-053.6 ; 316.647.3 ; 159.942 ; 37.015.3
| Tárgyszó: |
szociálpszichológia ; erőszak ; fiatalkorú ; pedagógiai lélektan ; erőszak, iskolai ; iskolai erőszak |
Egys.cím: |
Nobody left to hate : teaching compassion after Columbine (magyar)
| Szakjel: |
370
| Cutter: |
A 84
| ISBN: |
978-963-9378-72-8
| Nyelv: |
magyar
| Oldal: |
188 p.
| Megj.: |
Bibliogr.: p. 177-188.
| UKazon: |
200920042,201230138
| Kivonat: |
Tíz évvel ezelőtt Colorado állam Columbine nevű középiskolájában megdöbbentő tragédia történt: az iskola két diákja, Eric Harris, és Dylan Klebold fegyverekkel rontottak az iskola termeibe és tizenkét diákot, valamint egy tanárt lelőttek, majd magukkal is végeztek. A nyomozások során kiderült, hogy
[>>>]
Tíz évvel ezelőtt Colorado állam Columbine nevű középiskolájában megdöbbentő tragédia történt: az iskola két diákja, Eric Harris, és Dylan Klebold fegyverekkel rontottak az iskola termeibe és tizenkét diákot, valamint egy tanárt lelőttek, majd magukkal is végeztek. A nyomozások során kiderült, hogy a két gyermek már hónapok óta készült az akcióra, amelyet eredetileg sokkal nagyobb szabásúra terveztek, s csupán egy egyszerű elektronikai hiba akadályozta meg az általuk bekészített csőbombák felrobbanását. A világhírű szociálpszichológus 2000-ben megjelent kötete arra próbál választ adni, hogy milyen okok húzódnak meg a coloradói és a hozzá hasonló esetek mögött, és hogyan lehetne megelőzni őket. Rámutat, hogy a történtek után az iskolákban bevezetett biztonsági előírások (fémdetektoros kapu, átlátszó iskolatáska stb.) és a tanárok iránti tisztelet fokozására született iskolai előírások csupán felületi megoldást jelentenek, és korántsem érintik a diáktársadalom kirekesztő, sokszor kegyetlen törvényeit, amelyek a tanárok hallgatólagos beleegyezésével okoznak elviselhetetlen szorongást a selejtesnek nyilvánított diákok körében. A hivatkozásokkal ellátott, olvasmányos mű pszichológusok, pedagógusok és laikus érdeklődők számára egyaránt ajánlható.
[<<<]
|
|
|