A dualizmuskori vidéki városok tömegközlekedésének gyakorlatilag ismeretlen és feltáratlan világába kalauzol el Kalocsai Péter történész monográfiája, amely két nyugat-dunántúli város, Sopron és Szombathely példáján vizsgálja meg közelebbről a városi közlekedés és az urbanizáció viszonyát. A
[>>>]
A dualizmuskori vidéki városok tömegközlekedésének gyakorlatilag ismeretlen és feltáratlan világába kalauzol el Kalocsai Péter történész monográfiája, amely két nyugat-dunántúli város, Sopron és Szombathely példáján vizsgálja meg közelebbről a városi közlekedés és az urbanizáció viszonyát. A szerzőnek a Pécsi Tudományegyetemen megvédett doktori disszertációján alapuló műve a fogalmi, elméleti és módszertani keretek tömör lefektetése és a dualizmus kori urbanizáció, valamit a városi tömegközlekedés fejlődésnek általános áttekintése után jut el a két város vizsgálatáig, amelyek azzal emelkednek ki a nyugat-dunántúli települések sorából, hogy eljutottak a korabeli legmodernebb tömegközlekedés szintjéig, a villamoshálózatig. A szerző bemutatja a tömegközlekedési szintek (omnibusz, lóvasút, gőzvasút, villamos) egymásra épülését, kitekint a régió más városainak közlekedésére, valamint országos összevetésben vizsgálja a két városi villamosvasút teljesítményét. Az alapos elemzést a részletes irodalomjegyzék mellett személy- és helynévmutató egészíti ki. A szövegközi fekete-fehér képekkel és a kötet végén található színes képeslapok reprodukcióit is tartalmazó képmelléklettel gazdagon illusztrált kiadvány nemcsak a szakemberek számára érdekes, a régió helytörténeti gyűjteményeiben is érdemes elhelyezni. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]