Az élethosszig tartó tanulás (angolul: lifelong learning; LLL) központi kérdéssé vált az oktatásügyben. Ez a paradigma új megvilágításba helyezi a tanulást, és érdekessé válik például, hogy az milyen keretek között (formális, nem formális vagy informális) történik. Az élethosszig tartó tanulás az
[>>>]
Az élethosszig tartó tanulás (angolul: lifelong learning; LLL) központi kérdéssé vált az oktatásügyben. Ez a paradigma új megvilágításba helyezi a tanulást, és érdekessé válik például, hogy az milyen keretek között (formális, nem formális vagy informális) történik. Az élethosszig tartó tanulás az iskola helyzetét is másképp láttatja: az iskola már nem a tudásszerzés kizárólagos, de nem is elsődleges forrása, ami a tanulás iskolán kívüli formáira irányítja a figyelmet. Jelen munka azt az állítást igyekszik igazolni, hogy az informális tanulás szerepe jóval nagyobb az egyén életében, mint az a közgondolkodásban, de akár az iskolai, a tanári munkában jelen van. A szerző ennek keretében felvázolja, hogy milyen a tanulás megítélése hazánkban és foglalkozik az élethosszig tartó tanulás kérdésével, többek között annak gazdasági-társadalmi beágyazottságával, demográfiai összefüggéseivel és oktatásügyi kapcsolatával. Részletesen tárgyalja az informális tanulást, valamint annak iskolával való kapcsolatát, egyet értve azokkal a kutatókkal, akik azt hangsúlyozzák, hogy a feladat nem a tanulás informális és formális jellemzőinek minél pontosabb különválasztása, hanem az, hogy a két forma integrálása megtörténjen. A részletes bibliográfiával záródó kötet elsősorban szakkönyvtáraknak ajánlott. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]