Szociális munkásnak, szociálpedagógusnak készülő hallgatók számára állították össze a maga nemében egyedülálló kézikönyvüket az ELTE Társadalomtudomány Karának oktatói. A szociális szakemberek képzésnek utolsó részéhez tartozik a gyakorlat, amikor valamilyen szociális intézményben, a
[>>>]
Szociális munkásnak, szociálpedagógusnak készülő hallgatók számára állították össze a maga nemében egyedülálló kézikönyvüket az ELTE Társadalomtudomány Karának oktatói. A szociális szakemberek képzésnek utolsó részéhez tartozik a gyakorlat, amikor valamilyen szociális intézményben, a ?terepen?próbálhatják ki magukat. Ennek sikeres végrehajtásához ad elméleti és gyakorlati útmutatót a négy részből felépülő kiadvány. Az első rész középpontjában a gyakornok és munkahelye áll: a gyakornoki státusz és a tereptanárral való kapcsolat lehetőségei és határai mellett kiemelten foglalkoznak az ilyen típusú munkavégzéshez elengedhetetlen magasabb szintű önismerettel és -reflexióval, a mentálhigiénés önsegítés módjaival. A második rész a kliensekkel folytatott közvetlen tevékenységi formákat veszi górcső alá, míg a harmadik fejezet a szociálpolitikai ellátórendszert hazai elemeit foglalja össze. A kötet utolsó részében két alfejezetből álló szöveggyűjtemény kapott helyet, amelyek az első két témakörhöz nyújtanak adalékokat interdiszciplináris módon - a pszichiátriai, pszichológiai és pedagógiai szakirodalomból is válogatva. Végül színes ábrák teszik áttekinthetővé a szociális ellátások rendszerét. A vaskos kézikönyvet nemcsak a tanulók, hanem a szociális ellátás bármelyik pontján dolgozó fiatal, pályakezdő szakemberek (pszichológusok, pszichiáterek, gyógypedagógusok, óvónők, tanárok stb.) is haszonnal forgathatják.
[<<<]