Jelen kötet két részből áll. Az első rész az Európai Unió 2009-es ifjúsági jelentését tartalmazza, amely az Európai Bizottság első ilyen témájú kiadványának számít. A jelentés szerzői két célt tűztek ki maguk elé: támogatni az új ifjúsági együttműködési keretprogram eredményes megvalósulását az
[>>>]
Jelen kötet két részből áll. Az első rész az Európai Unió 2009-es ifjúsági jelentését tartalmazza, amely az Európai Bizottság első ilyen témájú kiadványának számít. A jelentés szerzői két célt tűztek ki maguk elé: támogatni az új ifjúsági együttműködési keretprogram eredményes megvalósulását az ifjúságra vonatkozó statisztikák és adatok összegyűjtésével, illetve segíteni abban, hogy a fiatalok helyzetén javítani szándékozó erőfeszítések tényeken alapuljanak. A mintegy százharminc oldalas jelentésben szó esik az európai fiatalság demográfiai állapotáról, az oktatásról, a munkába vezető útról, az aktív szerepvállalásról, a családi életről, egészségi állapotról, a szabadidős tevékenységekről és a digitális generációról is. A második rész a Sean Feerick oktatási és ifjúsági szakértő által összefoglalt "Ifjúságkutatás Európában" című összegző tanulmányt tartalmazza. Ebben olvashatunk a téma politikai kontextusairól, valamint olyan tematikus kutatási kulcsterületekről, mint a tanulás, a munka és a társadalom világait összekötő utak, a társadalmi kohézió vagy a polgártudat. A tanulmány utolsó egysége ajánlásokat fogalmaz meg a jövő érdekében, melyből a "politikacsinálók" és a fiatalokkal dolgozók is okulhatnak. Általános gyűjtőkörű, iskolai és szakkönyvtáraknak egyaránt ajánlott kiadvány. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]