A neves hazai pedagógus szakemberek írásaiból összeállt kötet célja, hogy segítse a legkorszerűbb pedagógiai kutatások eredményeinek iskolai alkalmazását. A különféle elméleti irányzatok talaján született felismeréseket, a korszerű iskolapedagógia jellemzőit, lehetőségeit a szerzők az iskola valós
[>>>]
A neves hazai pedagógus szakemberek írásaiból összeállt kötet célja, hogy segítse a legkorszerűbb pedagógiai kutatások eredményeinek iskolai alkalmazását. A különféle elméleti irányzatok talaján született felismeréseket, a korszerű iskolapedagógia jellemzőit, lehetőségeit a szerzők az iskola valós életvilágába helyezve elemzik, felvázolva az elméleti hátteret is. Az első rész az iskolát a társadalmi-gazdasági elvárások rendszerébe helyezi (szociális életképesség megalapozása, kompetenciák), a második az iskolai személyiségfejlesztést vizsgálja (pl. az oktatási stratégiák vagy a pályaorientáció tükrében), a harmadik a pedagógiai tevékenység szubjektív tényezőit veszi sorra (a pedagógus és a tanuló, a szülők és a hivatásos segítőtársak viszonya), a negyedik a személyközi kapcsolatokat elemzi (iskolai élmények, konfliktusok, agresszió), végül az ötödik az iskola feladatait a sajátos nevelési igényű tanulók integrálása viszonyában közelíti meg. A fejezetvégi bibliográfiákkal kiegészülő kötet szakpedagógusok, oktatási intézményvezetők, valamint iskolapszichológusok figyelmére számíthat. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]