A jó gyakorlat a könyvtári minőségirányítás bevezetéséhez című sorozat negyedik kötete a könyvtári szolgáltatások menedzselésével foglalkozik. A szerző elsőként bemutatja a szolgáltatások sajátosságait, majd azok menedzselésének irányelveit, konkrét példaként felhozva az egyetemi könyvtárakat, s
[>>>]
A jó gyakorlat a könyvtári minőségirányítás bevezetéséhez című sorozat negyedik kötete a könyvtári szolgáltatások menedzselésével foglalkozik. A szerző elsőként bemutatja a szolgáltatások sajátosságait, majd azok menedzselésének irányelveit, konkrét példaként felhozva az egyetemi könyvtárakat, s természetesen munkahelye, a Bródy Sándor Megyei és Városi Könyvtárát. A kötet foglalkozik a szolgáltatás környezetével, kitérve a könyvtárépületek minőségének tíz kritériumára, az elektronikus könyvtári környezet jellemzőire vagy a fogyatékossággal élők hozzáférésére is. Külön fejezet tárgyalja az újszerű könyvtári szolgáltatások bevezetését, olyan bibliotékák példáján, mint az Országos Idegennyelvű Könyvtár, a Debreceni Egyetem Könyvtára, a Huszár Gál Városi Könyvtár (Mosonmagyaróvár) vagy a Könyvtári Intézet Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtára. Az igen alapos szakkönyvben szó esik még a folyamatszabályozásról, a szolgáltatások költségeiről és azok minőségének ellenőrzéséről is. A kötetet számos szakmai melléklet egészíti ki: található ott elégedettségi kérdőív-minta, SWOT-analízis, térítési díj-mutató és egy Minőséget Értékelő Munkacsoport (MÉMCs) ügyrend-vázlata is. Témája okán sokféle típusú könyvtár számára ajánlható kiadvány. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]