A fiatalon elhunyt francia írózseni, Alfred Jarry egy diákbohózatból gyúrta-formálta meg Übü alakját, a több Übü-változat közül azonban a legmaradandóbb az Übü király és A láncra vert Übü, vagyis a Király és a Rabszolga szerepében egyaránt mozdíthatatlan, örök zsarnok archetípusa. A huszadik
[>>>]
A fiatalon elhunyt francia írózseni, Alfred Jarry egy diákbohózatból gyúrta-formálta meg Übü alakját, a több Übü-változat közül azonban a legmaradandóbb az Übü király és A láncra vert Übü, vagyis a Király és a Rabszolga szerepében egyaránt mozdíthatatlan, örök zsarnok archetípusa. A huszadik századi parvenü diktátorokat és az abszurd, posztmodern irodalmat előre vetítő két színmű ezúttal Jékely Zoltán klasszikus fordításában, Schall Eszter stílushű fekete-fehér illusztrációival és Jákfalvi Magdolnának a színpadra állítás tanulságait és hatásait elemző utószavával lát napvilágot - minden irodalomkedvelő olvasó örömére. Az érdeklődők figyelmét érdemes felhívni az Orpheusz és a Fekete Sas Az Übük című közös kiadására (199703136), melyben Jarry összes Übü-története megtalálható magyarul az író néhány színházi írása és Jákfalvi Magdolna esszéje kíséretében. "www.kello.hu m
[<<<]