Az iskolai ének-zene oktatás módszertanát tartalmazza a Kolozsvári Egyetemi Kiadó legújabb kötete. A tankönyv elsőként a zene helyét mutatja meg a nevelésben, majd a zenei nevelés történetéről olvashatunk. A következő egység a zenetanítás folyamatával foglalkozik, kitérve a zeneművekre, az ismerek
[>>>]
Az iskolai ének-zene oktatás módszertanát tartalmazza a Kolozsvári Egyetemi Kiadó legújabb kötete. A tankönyv elsőként a zene helyét mutatja meg a nevelésben, majd a zenei nevelés történetéről olvashatunk. A következő egység a zenetanítás folyamatával foglalkozik, kitérve a zeneművekre, az ismerek átadására, a készségek fejlesztésére és a játékok szerepére. A negyedik rész azon általános pedagógiai elvek és módszerek tárházát adja, amelyek elengedhetetlenek a zenetanításban. A fontosabb pedagógiai módszerekről, így a párbeszédes módszerről, az analízisről, a kísérletről, a szemléltetésről, a közlő módszerről, a modellálásról, a gyakorló, elmélyítő módszerről és az ellenőrzésről részletesen is olvashatunk. Az ötödik rész kifejezetten zenetanári módszereket és eljárásokat tartalmaz, mint például a hallás utáni daltanítás, a hangképzés, a ritmus gyakoroltatása, a hangmagasságok tanítása, a tonális érzék fejlesztése, a többszólamúság, a formaérzék fejlesztése, a zenehallgatás, a népzenei ismeretek és a zenetörténet. A kötet utolsó egysége a zenei nevelés általános iskolai kereteit tárgyalja, a lecketervtől a különböző lecketípusokon keresztül a köri tevékenységig. A könyvészettel záródó kötet elsősorban felsőoktatási könyvtáraknak ajánlott beszerzésre. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]