Rácz Edit szobrász- és éremművész már pályakezdésénél is különösen szerencsésnek mondhatta magát, hiszen a képzőművészeti gimnáziumban Somogyi József, Medgyessy Ferenc, a főiskolán pedig Pátzay Pál voltak a mesterei. A hetvenötödik életévét betöltött művésznő nagyalakú, magyar és angol nyelvű
[>>>]
Rácz Edit szobrász- és éremművész már pályakezdésénél is különösen szerencsésnek mondhatta magát, hiszen a képzőművészeti gimnáziumban Somogyi József, Medgyessy Ferenc, a főiskolán pedig Pátzay Pál voltak a mesterei. A hetvenötödik életévét betöltött művésznő nagyalakú, magyar és angol nyelvű albumának anyaga munkásságának legjellemzőbb szakaszáról, illetve annak alkotásairól számol be. Az életmű eme fordulópontja 1970 körül korai kisplasztikáiban kezdte a bronzot üveggel kombinálni. Így keletkeztek azok a lírai hangulatú, a realizmus és a nonfiguratív formanyelv határán mozgó, sokszor szürrealisztikus érmei és plakettjei, melyek az igényesen szerkesztett kötet reprodukcióit alkotják. Plasztikai sorozatai - habár sokszínű munkásságának csak egy szeletét képezik - rendkívüli természet- és életszeretetről vallanak, nemhiába a Mediterráneum kultúrköréből merítenek. Ezt az ösztönös koncepciót fogalmazza meg esszészerű bevezetőjében L. Kovásznai Viktória művészettörténész, a Magyar Nemzeti Galéria Éremtárának vezetője: "?mindig a témához illő érzékletes formákat, a megjelenítés legmegfelelőbb módozatait alkalmazza. A talált tárgyként felhasznált üvegek is mondanivalóinak kibontását segítik, és ez a lépés munkáinak jellegét meglehetősen egyénivé, sajátossá változtatja". A kötetet Rácz Edit szakmai életrajza, publikációi, munkáinak listája egészíti ki. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]