Ahogyan az embereknek, úgy a tárgyaknak is lehet különleges sorsuk, történetük. Edmund de Waal a '90-es évek elején ösztöndíjasként Japánban tartózkodott, ahol heti egy délutánt Iggie nevű idős rokonánál töltött. Ilyenkor a régi családi anekdoták mellett előkerültek a dédnagybácsi féltve őrzött
[>>>]
Ahogyan az embereknek, úgy a tárgyaknak is lehet különleges sorsuk, történetük. Edmund de Waal a '90-es évek elején ösztöndíjasként Japánban tartózkodott, ahol heti egy délutánt Iggie nevű idős rokonánál töltött. Ilyenkor a régi családi anekdoták mellett előkerültek a dédnagybácsi féltve őrzött kincsei is, többek között annak a 264 darabból álló fa és elefántcsont faragvány (japán nevén necuke) gyűjteménynek a darabjai is, amelyet később Edmund örökölt. Az elismert keramikus úgy döntött, hogy utánajár a birtokába került kollekció történetének, ám kutatásai nyomán nem csupán a filigrán tárgyak, hanem saját családja múltának érdekes részletei is ismertté váltak előtte. E rendkívüli családtörténet bontakozik ki a kötet lapjain, amely Odesszából indul. A 19. század legnagyobb gabonakereskedői között számon tartott Ephrussi-család innen elszármazó tagjai Párizsban és Bécsben találtak új otthonra, ahol az asszimilálódott zsidóként élték gazdag nagypolgári életüket egészen a II. világháborúig. A fekete-fehér képekkel illusztrált fejezetekben a szerzővel együtt járhatjuk be a fél világot, végiglátogatva ősei palotáit, s nyomon követve a páratlan, végül szülőföldjére visszatérő gyűjtemény sorsát is a múlt század viharain át. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]