Tanári beszédmagatartáson a pedagógus verbális megnyilatkozásainak mindazon jellemzőit értjük, amelyeket nyelv-beszéd-viselkedés hármas egységében valósít meg intézményes, iskolai-tantermi körülmények között. Jelen, új kiadványsorozat a Szegedi Tudományegyetem alkalmazott nyelvészeti tanszékén
[>>>]
Tanári beszédmagatartáson a pedagógus verbális megnyilatkozásainak mindazon jellemzőit értjük, amelyeket nyelv-beszéd-viselkedés hármas egységében valósít meg intézményes, iskolai-tantermi körülmények között. Jelen, új kiadványsorozat a Szegedi Tudományegyetem alkalmazott nyelvészeti tanszékén 2008-ban akkreditált két mesterszak képzési tervét, formálódó kurzuskínálatát differenciált, tematikusan szervezett anyagokkal látja el, s így közvetlenül szolgálhatja az oktatási folyamatokat, a hallgatók felkészülését - olvasható a kötet előszavában. A szerző a rövid bevezető után a tantermi kommunikáció vizsgálatának egyik lehetséges módjával foglalkozik: a társalgáselemzési (konverzációelemzési) szempontú megközelítéssel, majd a facilitátor-szerep következményeivel a tanár-diák interakcióban. A füzet alakú, vékony kiadványban szó esik még a tanár-diák együttműködésről, a Pygmalion-effektusról és nyelvi kommunikációs vonatkozásairól, a tanári kérdésről, a triádikus dialógus (KW-ciklus) vizsgálatáról, az értékelésről, a tanári magyarázatról, a tanítási óra beszédaktusairól, a tanári instrukcióról, a tantermi kommunikációról és a társalgási maximákról, valamint az ún. tantermi rituáléról is. A kötet a szakterület tanárai és diákjai számára íródott, így elsősorban szakkönyvtárak, valamint iskolai bibliotékák számára ajánlott beszerzésre. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]