Balázs Bélát elsősorban filmesztétaként tartják számon, holott esztétikai munkássága ennél jóval szerteágazóbb. Az erdélyi irodalomtörténész kismonográfiájában arra tesz kísérletet, hogy feltárja Balázs Béla munkásságának más vetületeit is: művészetfilozófiájának különféle téziseit, kezdve a
[>>>]
Balázs Bélát elsősorban filmesztétaként tartják számon, holott esztétikai munkássága ennél jóval szerteágazóbb. Az erdélyi irodalomtörténész kismonográfiájában arra tesz kísérletet, hogy feltárja Balázs Béla munkásságának más vetületeit is: művészetfilozófiájának különféle téziseit, kezdve a metafizikai alapoktól (az idő vagy a vallás Balázs Béla-i értelmezése, a német idealizmus hatása gondolkodására) a modernség (mint világérzés, illetve élet-mű-alkotó távolsága, formaelmélete és párbeszéde Lukáccsal) és a reprezentáció (főleg színházesztétikájában) vagy a rituális színház kérdéséig. Az utolsó két fejezet foglalkozik Balázs Béla filmesztétikájával, egyrészt a befogadó helyzete, másrészt a reprezentáció (a "tudat tükre") szempontjából. A bibliográfiával záródó, könyvészetileg is igényes kötet a huszadik század eleji magyar művészetelmélet iránt komolyabban érdeklődők olvasmánya. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]