Manapság egyre többen és egyre többször hangoztatják, hogy az egyéni és gazdasági siker és érvényesülés lényeges összetevője a kreativitás, az egyéni képességek minél teljesebb kibontakoztatása. Az elképzelés egyik első és leglelkesebb hirdetője az angol humán erőforrás-szakértő és tanácsadó, Ken
[>>>]
Manapság egyre többen és egyre többször hangoztatják, hogy az egyéni és gazdasági siker és érvényesülés lényeges összetevője a kreativitás, az egyéni képességek minél teljesebb kibontakoztatása. Az elképzelés egyik első és leglelkesebb hirdetője az angol humán erőforrás-szakértő és tanácsadó, Ken Robinson, aki az ezredfordulón jelentette meg először témáról íródott könyvét, amelyet egy évtized elteltével a jelen helyzet igényeihez megfelelően átdolgozott. A szerző legfőbb tétele, hogy a kreativitás - a közvélekedéssel ellentétben - nem csak a "kiválasztottak" (művészek, feltalálók, alkotók, ún. kreatív szakemberek) adománya, hanem mindenkiben benne rejlik. Elsősorban az oktatásról, valamint ezzel szoros összefüggésben az intelligenciáról, a különböző tudásformák, az elméleti és gyakorlati ismeretek hierarchiájáról alkotott elavult nézetek a felelősek azért, hogy az emberek nem ismerik fel saját kreatív képességeiket és tehetségtelenebbnek érzik magukat, mint amilyenek valójában. A színes és lendületes, történeti folyamatok, társadalomtudományi megfigyelések és a való életből elesett epizódok között cikázó előadás elsősorban az oktatási rendszerekben meglévő hibákat és hátrányokat mutatja be, és megoldási javaslatokkal is előáll. A név- és tárgymutatóval záruló kötet a menedzsment irodalom hagyományos olvasóközönsége mellett a pedagógusok és a széles nagyközönség számára is gondolatébresztő olvasmány. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]