Sokaknak ismerős lehet az ókori görög festők, Zeuxisz és Parrhasziosz híres vetélkedése, melyikük tud a megtévesztésig valósághű alkotást produkálni. A csattanós történet a nyitánya a holland szerző fantasztikusan érdekes könyvének, amelynek kinyitásával a festészetnek olyan területére lépünk, ahol
[>>>]
Sokaknak ismerős lehet az ókori görög festők, Zeuxisz és Parrhasziosz híres vetélkedése, melyikük tud a megtévesztésig valósághű alkotást produkálni. A csattanós történet a nyitánya a holland szerző fantasztikusan érdekes könyvének, amelynek kinyitásával a festészetnek olyan területére lépünk, ahol a talaj nagyon ingoványos, mégis érdemes elindulni rajta. A francia trompe-l?oeil jelentése: megcsalja, becsapja a szemet, művészeti fogalomként olyan festményeket vagy tárgyakat jelöl, melyek a valóságot utánozva optikai csalódást okoznak. Nicolaas Matsier remekül szerkesztett és illusztrált könyvében közel százhúsz művet elemez, köztük nagyrészt ismeretlen kismesterektől vagy kevésbé ismert festőktől. A könyv különlegességét nem is a művek kvalitása biztosítja, hanem a téma kimerítő tárgyalása. "Nem vagyok művészettörténész. A hozzám hasonló műkedvelőknek írok. Koncepcióm nagyon egyszerű: a konkrét alkotásokat és azok alkotóit állítom a középpontba? lényegében időrendben" - írja a szerző hosszú bevezetőjében. A függelékben megtalálhatók a legérdekesebb történetek a "megtévesztőkről és a megtévesztettekről". Ezenfelül képjegyzék és a keresést támogató névmutató egészíti ki az ókortól a 17. századi holland realizmuson át a jelenig ívelő művészetelméleti munkát. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]