A párizsi esztétikaprofesszor nagyívű összefoglalása a fényképezés esztétikáját dolgozza ki a filozófia, művészetfilozófia és a pszichoanalízis fogalmi eszköztárával, valamint a modern és a kortárs fotóművészet számtalan alkotójának és alkotásának elemzésére támaszkodva. A három nagy szerkezeti
[>>>]
A párizsi esztétikaprofesszor nagyívű összefoglalása a fényképezés esztétikáját dolgozza ki a filozófia, művészetfilozófia és a pszichoanalízis fogalmi eszköztárával, valamint a modern és a kortárs fotóművészet számtalan alkotójának és alkotásának elemzésére támaszkodva. A három nagy szerkezeti egységből felépülő kötet először a fotó és a valóság, a tárgy megragadásának problémáját vizsgálja, majd arra keresi a választ, hogyan lesz egy fényképből műalkotás, végül a fotóművészet és a többi képzőművészeti ág kapcsolatát nézve mutat rá, miért áll a fotóművészet a kortárs művészet és művészeti diskurzus középpontjában. A szerző ugyan nem törekszik a fotóművészet történetének monografikus feldolgozására, de a fejezetek nagy számú empirikus elemzéseiben szinte az össze meghatározó alkotó életművét, egyes alkotásait tárgyalja. Filozófiailag és fogalmilag kidolgozott, elmélyült elemzése pedig a fotográfián túlmutató, az egész kortárs művészetre érdekes esztétikai fejtegetéseket nyújt. A bizonyos mérvű filozófiai és esztétikai jártasságot előfeltételező mű a maga nemében hiánypótló, minden nagyobb gyűjteményben érdemes elhelyezni. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]