Összefoglalás angol nyelven ; Bibliogr.: p. 175-191.
UKazon:
201202042
Kivonat:
A táj különösen fontos szerephez jutott a romantikában, ezen belül is a német romantikus festészetben. De hogyan képeződött meg a táj a német romantikus festők keze nyomán, hogyan változott e kor tájlátása és értelmezése? - teszi fel a kérdést a kiváló fiatal szegedi kutató, arra keresve a választ:
[>>>]
A táj különösen fontos szerephez jutott a romantikában, ezen belül is a német romantikus festészetben. De hogyan képeződött meg a táj a német romantikus festők keze nyomán, hogyan változott e kor tájlátása és értelmezése? - teszi fel a kérdést a kiváló fiatal szegedi kutató, arra keresve a választ: "hogyan vált a német romantika idején a táj az önmegismerés helyévé és eszközévé? - miként bevezetőjében gondolatmenete kiinduló problémáját megfogalmazza. A tájképtörténet, illetve -esztétika, valamint a tájképesztétika történeti vonatkozásait is érintő mély elemzései a kérdéskört a táj, a szubjektum, továbbá a kép átalakulásának vonatkozásában vizsgálja, egy-egy fejezetben külön is foglalkozva a legjelentősebb alkotásokkal, mindenekelőtt Caspar David Friedrich egy-egy festményével. Az angol nyelvű összefoglalóval és bibliográfiával záródó, igénye kivitelű (sajnos reprodukciókat nem tartalmazó) kötet a német romantikával elmélyültebben foglalkozó olvasóknak ajánlható. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]