A médiapszichológia oktatásban való szerepével foglalkozik Koncz István vékonyka kötete. A szerző elsőként a videotechnika általános értelmezésével foglalkozik, és bemutatja annak helyét az informatikai eszközrendszerben. Az első részben szó esik még a videotechnika szerepéről az érzéki észlelés és
[>>>]
A médiapszichológia oktatásban való szerepével foglalkozik Koncz István vékonyka kötete. A szerző elsőként a videotechnika általános értelmezésével foglalkozik, és bemutatja annak helyét az informatikai eszközrendszerben. Az első részben szó esik még a videotechnika szerepéről az érzéki észlelés és a fogalmi gondolkodás segítésében, valamint a videotechnikának a megismerés alanyára és tárgyára kifejtett hatásáról, majd olvashatunk az alkalmazási folyamat és a videotechnika kölcsönhatásáról, s a tanár szerepéről a képzésben. A második rész a videotechnika lehetőségeit ismerteti a képzés didaktikai alapelveinek érvényre juttatásában, kitérve a céltudatos személyiségformálás és a fejlesztő oktatás-nevelés elvére, továbbá a résztvevők tudatosságára, aktivitására és önállóságára. Az utolsó egység bemutatja a képmagnót, mint "dinamikus tükröt" és "viselkedéstanítót", betekintést nyújt a videós fejlesztő eljárások irodalmába, s megismerhetünk néhány felhasználási lehetőséget is a tizennégy-tizennyolc éves tanulók körében. Az összegzéssel záródó kötet elsősorban pedagógusok olvasmánya. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]