Ismert probléma a hazai oktatásban a szövegértés fejlesztése, a kezdő olvasástanítás. Nemzetközi összehasonlító és hazai felmérések igazolják, hogy komoly szövegértési nehézségekkel küzd a magyar tanulók és felnőttek java része, amihez járul az ismert tendencia: a fiatal generációk elfordulása a
[>>>]
Ismert probléma a hazai oktatásban a szövegértés fejlesztése, a kezdő olvasástanítás. Nemzetközi összehasonlító és hazai felmérések igazolják, hogy komoly szövegértési nehézségekkel küzd a magyar tanulók és felnőttek java része, amihez járul az ismert tendencia: a fiatal generációk elfordulása a szépirodalom olvasásától. Ezért bőséges szakirodalom áll rendelkezésre az olvasástanulás módszertanáról, sőt a gyakorlást elősegítő irodalom is megfelelően szépszámú. Ezzel szemben még mindig kevesebb azon munkák száma, amelyek az olvasástanulás folyamatával, az olvasási képesség fejlődésével foglalkoznak. Ezért is üdvözlendő a bajai főiskolán és a szegedi tanítóképzőben (Juhász Gyula Pedagógusképző Karon) tanító Sztanáné Babics Edit könyve a témáról. Az olvasásszociológia és a felsőoktatási pedagógia területén kutató szerző számos ábrával, táblázattal és diagrammal illusztrálva részletesen ismerteti a hazai és nemzetközi kutatások eredményeiként kialakult elméleti modelleket. Külön fejezetben kitér egy 2000-2003 között Baján az iskolába lépők körében lefolytatott vizsgálat tanulságaira. A kötet végén tömör összegzés olvasható és a további tanulmányozást elősegítő irodalomjegyzék található. A témában legutóbb: Az olvasási képesség fejlődése és fejlesztése (200618035); Az olvasás múltja és jelene (200614003) "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]