Az ismert médiakutató legújabb kötete a 2001-től 2010-ig futó, több mint ezer epizódot megért Mónika Show példáján keresztül vizsgálja a talkshow-k kevésbé igényes fajtája, a kibeszélőshow-k jelenségét. A műsor sokakat ugyan mélyen felháborított, ám még többeket szegezett a tévék elé az elmúlt
[>>>]
Az ismert médiakutató legújabb kötete a 2001-től 2010-ig futó, több mint ezer epizódot megért Mónika Show példáján keresztül vizsgálja a talkshow-k kevésbé igényes fajtája, a kibeszélőshow-k jelenségét. A műsor sokakat ugyan mélyen felháborított, ám még többeket szegezett a tévék elé az elmúlt években. Van-e értelme egy értelmiséginek könyvet írni a talkshow-ról, értelmiségieknek, akik vagy egyáltalán nem nézik ezeket a műsorokat, vagy ha igen, kulturális fölényük tudatában lesújtó véleménnyel vannak róla? - ezen gondolkodik a szerző is az előszóban, ám a válasza egyértelműen: igen. Az elmúlt időszakban ugyanis világszerte és hazánkban is átalakult a média és a televíziózás, s ezen változás egyik legszembetűnőbb termékei jelen műsorok. Épp ezért a szerző a neomédia és kultúra bemutatásával kezd, s felvázolja a televíziós talkshow történetét és műfaji sajátosságait is. Ezt követi a német Baerbel Schaefer című napi talkshow-n alapuló Mónika Show kulturális szociológiája, foglalkozva a szereplők kiválasztásával, a műsor gyártási mechanizmusával, szövegeinek "közéleti olvasatával", a magánélet tematizálhatóságának megítélésével, a normalitás-abnormalitás viszonyával, s természetesen a fontosabb műsortípusokkal, a "Megcsalt a feleségem" sztoritól az "Azt ígérted, elválsz, mégis átvertél" helyzeten keresztül a "Segítség, meleg vagyok"-ig. A munka talán legfontosabb része a nézők körében végzett fókuszcsoportos vizsgálat, amely alapján a szerző felvázolja a különféle nézői típusokat. A hivatkozott művek gazdag listájával végződő kötet általános gyűjtőkörű és szakkönyvtárak számára egyaránt érdekes lehet. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]