Lepsényi István a világszínvonalú magyar mérnökgeneráció kiváló képviselője. Az Ikarus egykori mérnöke, a nyolcvanas évek végén műszaki igazgatója, később az Autokonszern Rt. elnök-vezérigazgatója volt. A rendszerváltást megelőző években az egyike azoknak a magyar szakembereknek, akik a Suzukit
[>>>]
Lepsényi István a világszínvonalú magyar mérnökgeneráció kiváló képviselője. Az Ikarus egykori mérnöke, a nyolcvanas évek végén műszaki igazgatója, később az Autokonszern Rt. elnök-vezérigazgatója volt. A rendszerváltást megelőző években az egyike azoknak a magyar szakembereknek, akik a Suzukit Magyarországra hozták, később a japán gyárnak 1991-1994 közt hazai vezérigazgatójaként ért el jelentős sikereket a magyar ipar területén. Szaktudását 1995-től a világ vezető fékrendszergyárának, a Knorr-Bremsének kecskeméti vezetőjeként kamatoztatja, de számos szakmai testület elnöke is. Lepsényi István szakmai pályafutásának bemutatása során rendkívül eleven képet fest a magyar ipar múltjáról, több oldalról megvilágítja a magyar mérnökképzés színvonala, a magyar fejlesztések és a teljesítőképesség közti különbség okait. A japán munkamorállal való összevetés, az államapparátus képviselőivel folytatott tárgyalások során szerzett tapasztalatok azonban csak egyik vetülete az érdekes interjúnak. Sokkal izgalmasabb az, hogyan látja egy mérnök saját szakterületét, mit gondol, nyert-e Magyarország a Suzukival, melyik kollégájáról, tanítványáról mit gondol és hogyan látja hazánk lehetőségeit. A hazai gépjárműipar múltja és jelene iránt érdeklődők számára ajánlható a fekete-fehér fotómelléklettel záródó kötet. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]